Programma om website te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyboy93

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Hallo,

Ik heb al aantal jaren wat gratis website's gemaakt. Is hier een blog, daar is wat, heb alles wel zo'n beetje gehad. Nu vind ik het niet zo erg om er wat geld aan uit te besteden en wil dus nu gewoon een domeinnaam hebben etc.

Nu mijn vraag, ik zoek een programma waarmee ik een website kan maken, ik heb er een klein bedrag van +/- €50,- voor over. Ik heb al een testversie van MAGIX Xtreme Web Designer 5 gedownload, maar ik wil graag een website maken met een blog, waar mensen op kunnen reageren. En dit is volgens mij niet echt bedoeld om een weblog mee te maken.
Ik zoek dus een programma waarmee je een website kunt maken, zonder dat je verstand van html enzo nodig hebt. Ik wil wel in de toekomst misschien google ads toevoegen.

Ook is het wel belangrijk dat je het programma kunt gebruiken op Mac, omdat ik binnekort een iMac ga aanschaffen.

Deze vraag is opgelost!
Ik gebruik Wordpress om een site te maken!

Laatst bewerkt:
Als anderen het niet doen doe ik het wel.

Wil je echt een goede website maken, dan zou je je moeten verdiepen in de code waaruit de pagina eigenlijk bestaat.

Dat komt erop neer dat je HTML + CSS zou moeten leren. Wil je dan een blog gaan maken, dan heb je nog een serverside scripttaal + een database nodig. Dat betekent dat je bijvoorbeeld PHP/ASP moet leren en daarbij bijvoorbeeld MySQL / MSSQL ...

Ik gebruikte voorheen Microsoft Expression Web (upgrade vanaf frontpage is niet duur), maar nu ik WordPress gebruik als CMS voor mijn site, is zo'n programma niet meer nodig. Wordpress is trouwens erg handig voor een eigen blog of als CMS.

@Hierboven: Hier ben ik het mee eens, ik gebruik sinds vorig jaar WordPress. En met een beetje verstand van CSS kun je je WordPress helemaal aanpassen naar jouw smaak.

Ik gebruikte voorheen Microsoft Expression Web (upgrade vanaf frontpage is niet duur), maar nu ik WordPress gebruik als CMS voor mijn site, is zo'n programma niet meer nodig. Wordpress is trouwens erg handig voor een eigen blog of als CMS.

Ik heb Wordpress ook gebruikt en vind het fijn. Alleen ik wil graag eigen layouts enzo maken, dat vind ik juist leuk om te doen. En ik wil eigenlijk niet alleen maar een weblog, maar ook gewoon pagina's. En daar begint 't een beetje moeilijk te worden. Anders is Wordpress inderdaad een goede site.

Ik heb Wordpress ook gebruikt en vind het fijn. Alleen ik wil graag eigen layouts enzo maken, dat vind ik juist leuk om te doen. En ik wil eigenlijk niet alleen maar een weblog, maar ook gewoon pagina's. En daar begint 't een beetje moeilijk te worden. Anders is Wordpress inderdaad een goede site.

Met de nieuwe versie van Wordpress kan je gewoon pagina's maken hoor!
Ook kan je instellen of gebruikers mogen reageren of niet. Een blog, met Wordpress lijkt mij dus voor jouw een prima oplossing.

Als je Wordpress gewoon zelf installeert kom je een heel eind, en als je een bestaand lay-out download en die wat aan je eigen wensen aanpast, heb je ook een eigen lay-out!

Joep

Met de nieuwe versie van Wordpress kan je gewoon pagina's maken hoor!
Ook kan je instellen of gebruikers mogen reageren of niet. Een blog, met Wordpress lijkt mij dus voor jouw een prima oplossing.

Als je Wordpress gewoon zelf installeert kom je een heel eind, en als je een bestaand lay-out download en die wat aan je eigen wensen aanpast, heb je ook een eigen lay-out!

Joep

Ik heb 't één en ander gelezen en Wordpress is denk ik wel de beste oplossing, alleen heb ik een vraagje en misschien een domme vraag, maar...

Om Wordpress te installeren moet je een webhost hebben, is het ook mogelijk om gewoon eerst de gratis weblog op wordpress.com te gebruiken en als ik die af heb over te gaan naar een webhost ofzo. Ik wil nl eerst de site maken voordat ik iets ga aanschaffen.

Om Wordpress te installeren moet je een webhost hebben, is het ook mogelijk om gewoon eerst de gratis weblog op wordpress.com te gebruiken en als ik die af heb over te gaan naar een webhost ofzo. Ik wil nl eerst de site maken voordat ik iets ga aanschaffen.
Ik denk niet dat dat mogelijk is. Bij wordpress.com heb je geen volledige toegang tot alle bestanden. Je kunt beter of een server op je eigen PC opezetten (doodsimpel met XAMPP) of een gratis host zoeken.

Ik denk dat het er voor mij niet in zit..

Ik ben de hele morgen al aan het zoeken. Want ik heb geen flauw idee hoe ik Wordpress dan op mijn host krijg.

Ik denk dat het er voor mij niet in zit..

Ik ben de hele morgen al aan het zoeken. Want ik heb geen flauw idee hoe ik Wordpress dan op mijn host krijg.
Hoe bedoel je precies? Ik dacht dat je op het moment juist nog geen host had?

Wat ik bedoelde was dat je Wordpress zou kunnen installeren op een server op je eigen PC of de server van een gratis host. Eenmaal klaar met de site zou je bestanden en database kunnen verhuizen naar een 'gewone' host. Voor het verhuizen van wordpress site zijn via google tal van handleidingen te vinden.

Hoe bedoel je precies? Ik dacht dat je op het moment juist nog geen host had?

Wat ik bedoelde was dat je Wordpress zou kunnen installeren op een server op je eigen PC of de server van een gratis host. Eenmaal klaar met de site zou je bestanden en database kunnen verhuizen naar een 'gewone' host. Voor het verhuizen van wordpress site zijn via google tal van handleidingen te vinden.

Ik heb wat gratis host opgezocht, of er reclame bij zit maakt me nog niet uit het is omdat ik wil kijken of t me gaat lukken voordat ik iets ga kopen voor een jaar.
Ik had gratis bij Multimania, maar ik snap vervolgens er niks van...

Het enige wat ik wil is nu,

Ik wil deze wel aanschaffen http://versio.nl/hosting.php

Maar ik zoek nu gewoon een simpele uitleg waarin staat hoe ik mijn Wordpress daar dan naar toe krijg. Ik wil namelijk gewoon een thema kunnen downloaden een .zip bestand.
Ik heb nl gewoon een blog op wordpress.com alleen daar heb je maar keuze uit paar thema's.

Wordpress.com is een blogdienst, net als Blogger van Google. Het gebruikt weliswaaar de software van wordpress, maar dat betekend niet dat jij er als gebruiker olledige controle over hebt. Om te kunnen verhuizen is dat wel nodig. Je kunt op Versio wel worpress installeren, een theme zoeken dat lijkt op wat je nu gebruikt (http://wordpress.org/extend/themes/) en de tekst van wordpress.com vandaan kopiëren.

Wordpress.com is een blogdienst, net als Blogger van Google. Het gebruikt weliswaaar de software van wordpress, maar dat betekend niet dat jij er als gebruiker olledige controle over hebt. Om te kunnen verhuizen is dat wel nodig. Je kunt op Versio wel worpress installeren, een theme zoeken dat lijkt op wat je nu gebruikt (http://wordpress.org/extend/themes/) en de tekst van wordpress.com vandaan kopiëren.

Dat begrijp ik, die pagina met thema's had ik ook gevonden. Maar hoe moet je verhuizen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan