Programma op ander station installeren dan C:

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Vandaag de nieuwe pc gekregen met:
2 SSD schijven | D:
1 harde schijf | C: | voor backup maandelijks

Nu heb ik zojuist Office geïnstalleerd maar dit zet hij op de C-schijf en ik kreeg geen keuze optie om dit anders te doen.
We willen graag alles op de SSD schijf zetten, dus programma's en daarna de bestanden van die programma's.

Hoe doe je dit?

Hoe komt het dan de "Gewone" schijf dan de letter C heeft gekregen?

Soms kun je tijdens de installatie kiezen voor een geavanceerde installatie , kies deze eens en meestal kun je dan wel een Path kiezen voor je installatie locatie.

Windows was al voorgeïnstalleerd en de mensen die de pc hebben samengesteld hebben de schijven benoemd.

Als ik software van internet download dan kun je vaak kiezen voor uitvoeren of opslaan. Dan kies ik voor opslaan en zet het op de D schijf.
Kun je zomaar de D schijf hernoemen naar de C schijf zodat alles daar wel op gezet wordt?

Het kan wel maar een gedeelte zal ook op C komen. Vind het persoonlijk een vreemde schijf letter volgorde en mag toch hopen dat Windows zelf wel op de SSD geïnstalleerd is.

Windows was al voorgeïnstalleerd en de mensen die de pc hebben samengesteld hebben de schijven benoemd.

Als ik software van internet download dan kun je vaak kiezen voor uitvoeren of opslaan. Dan kies ik voor opslaan en zet het op de D schijf.
Kun je zomaar de D schijf hernoemen naar de C schijf zodat alles daar wel op gezet wordt?

Ik zie exact hetzelfde bericht terug, het geen mij doet vermoede dat Windows gewoon op de "normale schijf" geïnstalleerd is. De C-schijf letter kun je namelijk niet "zomaar" aanpassen.

Ja je kan programma's op een andere locatie installeren, zoals reeds aangegeven via geavanceerd of custom install.

Ik denk wel dat Windows zelf op de C schijf zit. (182 gb van 210 gb vrij)
Er zit ook nog een recovery schijf in E:

@crash
Als je windows al geïnstalleerd hebt, hoe kom je dan nog bij de geafanceerde instellingen?

Men bedoelt de geavanceerde of custom install, van het programma dat je wil installeren. Niet van Windows zelf. Windows zal schoon op de SSD geïnstalleerd moeten worden en dat zal ben ik bang niet met een recovery gaan. Tenzij hiervan een gebrande image gemaakt kan worden, die later op de SSD geïnstalleerd wordt.

PS men mist nu wel de snelheid van de SSD.

Opgelost

Ik heb de helpdesk om een duidelijke uitleg gevraagd omdat wij als leek niet weten hoe de pc precies in elkaar is gezet. Het uitzoeken van de beste onderdelen ging nog wel :) En gevraagd of ze dit misschien de volgende keer of bij andere klanten op een briefje erbij kunnen geven.
Deze uitleg heb ik gekregen na een aantal mailtjes en een screenshot van mijn schijven.

De 2 SSD schijven zijn de C-schijf.
Deze zijn met een Raid configuratie op "0" gezet wat betekend dat alles wat je opslaat over die 2 schijven verdeeld wordt.

De D-schijf is de back-up schijf.

Ik ben er dus uit en trouwens ook zeer tevreden met mijn super snelle pc!!

Bedankt voor het meedenken.......:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan