programma openen tijdens typen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje166

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
12
Ik heb op mijn laptop nu een heel vervelend probleem!
tijdens het typen opent zich windows media center, bij elke toets die ik indruk wordt ik doorgelinkt naar windows media center.
Ik heb toen mijn Windows eraf gehaald, en mijn systeem compleet geformatteerd.Ik denk dat het spyware is, dus heb ik met verschillende programma's scans uitgevoerd op virussen en op trojans/wormen.
Dat mocht niet baten, want ik zit nu dus nogsteeds met het probleem opgescheept!?
Ik weet het nu ff helemaal niet meer.. nadat ik windows er opnieuw heb opgezet had ik wel verwacht dat het weg zou zijn, maar nadat ik weer programma's en mijn drivers had geinstalleerd, begon het probleem zich alweer voor te doen.

heb windows media center ondertussen uitgezet, maar dan opent zich gewoon heel vrolijk weer een ander programma....

Hopelijk iemand die mij kan helpen?!
Alvast super bedankt voor jullie medewerking!
 
[...]nadat ik windows er opnieuw heb opgezet had ik wel verwacht dat het weg zou zijn, maar nadat ik weer programma's en mijn drivers had geinstalleerd, begon het probleem zich alweer voor te doen.[...]

Je geeft het eigenlijk zelf al aan...

Komt er dus op neer nóg een herinstallatie te doen, en dan 1 driver of programma installeren, kijken of het probleem optreedt, dan het volgende programma of driver installeren en kijken of het probleem optreedt... etc.

Net zolang totdat je de 'schuldige' gevonden hebt.

Dat je spyware vermeldt geeft mij helaas het idee dat je (ook) 'gejatte' software gebruikt, en juist díe bevatten vaak rommel...

Succes met je onderzoek.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
En dat is juist het rare, het begon allemaal al op m'n originele windows die was geleverd bij m'n nieuwe laptop, februari dit jaar aangeschaft. Maar laatst begon dit dus te spelen!
Had een tijdje niks geïnstalleerd of gedaan, misschien toen toch iets verkeerds gedownload van een site af, maar als je het systeem
dan zou formatteren zou het eraf moeten zijn, en is bij mij dus niet het geval!:(
erg balen dit allemaal, maar ik zal weer nieuwe windows erop zetten, en stap voor stap alles installeren!
En niks van gedownloade (illegale) zooi erop zetten, dan kijken hoe het dan weer is!
Bedankt voor je snelle reactie nog!!:)

Bart
 
Tot je dienst! :)

Nog een tip: Voordat je (weer) een nieuwe driver of software installeert, maak eerst een herstelpunt en geef die een slimme naam, zoals:
herstelpunt voor installatie driver xxxx
of (indien je software gaat installeren)
herstelpunt voor installatie software xxxx

Voor het maken van een herstelpunt is een knop die heet "Maken" ergens in één van de tabbladen als je rechtsklikt op Deze Computer en dan kiest voor Eigenschappen.

Succes,

Tijs.
 
http://www.nucia.eu/forum/

Ga daar eens kijken en doe exact wat zij voorstellen.....
Je hebt het steeds over typen, maar waar typ je dan precies? In Google? In Word? In een forum?
spyware btw kan simpelweg binnenkomen via sites die je bezoekt of via email.....goede spywarescanner(s) kunnen dit voorkomen (dat zul je ook lezen in die tips van nucia.eu)
Tot slot - formatteren helpt geen zier als het probleem zit in de progs en tools die je gebruikt - dan keert het telkens weer terug.
Probeer echt de werkwijze van nucia
Sxxs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan