Programma opgehaal ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

1) Ik heb diverse programma's zoals Xfburn, VLC Media Player enz. opgehaald en de iconen verschijn dan in de linkeropstart lijn maar waar worden deze programma's opgeslagen?
2) Ook heb ik Freetux TV Television Channels Player gedownload, maar bij elk station dat ik aantikt zoals RTLZ en RTLZ krijg ik een foutmelding

Kan iemand over bovenstaande vragen wat zeggen?

MVG
Jan Filarski :rolleyes:

Als je zegt een foutmelding te krijgen is het ook wel handig erbij te vertellen welke dat dan is. Nu staat er: "Hij doet het niet, wat moet ik doen!"

Hallo Royonix

Daar gaat het nu precies om, mij Downloadmap is leeg !!!!

Dus ik denk dt je ergens een commando kunt geven, waar de gedownloade programma's neergezet moeten worden.

Maar ik ben dat commando nergens tegen gekomen, of het is me ontgaan.

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor

Al met al, weet ik nog steeds niet waar die downloads bij mij worden opgeslagen.

Absoluut niet in de daarvoor bestemde directory, maar waar dan wel, ik heb alle directories doorzocht

MVG
Jan Filarski :(

Als je iets installeert via de download manager dan wordt alles netjes op zijn plaats gezet. Het is geen windows waar je dingen download en zelf uit moet pakken e.d. Je zegt wat je wil hebben en de rest gebeurt vanzelf.

Overigens kun je dat wel apart regelen, maar dan moet je alles met de hand doen. Je "downloads" directory is voornamelijk bedoeld voor plaatjes en filmpjes etc. die je via browsen download.

Hoe heb je de programma's geinstalleerd?
Als je dit via Ubuntu Software center hebt gedaan of via de CLI (apt-get install), worden de programma's direct geïnstalleerd.
Meestal in /etc/
VLC komt standaard in /etc/vlc/ te staan.

Hallo Wampier

Dan is er toch iets niet hele goed met mijn installatie, want de programma's die ik gedownload heb van Ubuntu komen stuk voor stuk terecht in Persoonlijke Map
Nu ik dat weet is er niets loos.

Maar ik heb nog wel een andere vraag, misschien kun jij die wel beantwoorden (je ziet ik ben echt nog een Leek op het gebied van Linux.
"Kan ik een programma zondermeer gewoon met knippen en plakken naar downloads kopieren?

Ook heb ik een vraag gesteld aan de hand van een To Do List n.l. "Verlaag de swapneiging" Maar waar en hoe kan ik die Swapneigingen te lijf gaan?

Kun je ook met Skype werken in Ubuntu, en dan i.c.m. Cheese ??

MVG
Jan Filarski :)

Hallo Edmoor

Quote: VLC komt standaard in /etc/vlc/ te staan.

Ik kan de map /etc absoluut in mijn installatie niet vinden.
Ik heb geinstalleerd Ubuntu 14.04 LTS voor i386
misschien dat dit nog verschil uitmaakt ???

Ik heb net nog als test uit "Alles van Ubuntu" gedownload DosBox maar dit progrie wordt gewoon in Persoonlijke map neergezet.

MVG
Jan Filarski

Het beste kun je in ubuntu alles installeren via de software manager. Alleen dingen die niet op die manier verkrijgbaar zijn kun je met de hand installeren.

Sommige programma's installeren inderdaad in je persoonlijke mappen, meestal afhankelijk van de functie van het programma.

Toch heb je die wel, maar dan moet je echt vanuit de root kijken.

Skype werkt prima in ubuntu. Cheese heb ik alleen ooit voor de kinderen geprobeerd, maar geen idee of dat werkt met skype. Ik gebruik mijn linux voornamelijk voor development en onderhoud de linux install voor mijn ouders. Beide echter de "mint" editie

Hallo Edmoor

Quote: VLC komt standaard in /etc/vlc/ te staan.

Ik heb geinstalleerd Ubuntu 14.04 LTS voor i386
misschien dat dit nog verschil uitmaakt ???

Ik heb net nog als test uit "Alles van Ubuntu" gedownload DosBox maar dit progrie wordt gewoon in Persoonlijke map neergezet.

MVG
Jan Filarski

Open de terminal, type in "cd /".
Type daarna "ls -a"
Daar staan je etc/var/usr/share/ enzovoorts mappen.

Ik heb op dit systeem Ubuntu 14.04 64bit geinstalleerd. (ander moederbord, + andere processor enz.)
Ubuntu 14.04 64bit is naar mijn idee nog strenger dat de I386 uitvoering.
Ik heb een hele tijd zitten modderen met het installeren van mijn account in Thunderbird.
Maar dat is eindelijk gelukt.

Wat ik in deze 64bit versie tegen kom is dat m'n schermresolutie regelmatig wijzigt.
Weet je waar ik dit kan vastleggen?

Mvg
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan