programma sluit af zonder commando

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralfie69

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2003
Bij opstarten van norton systemworks, norton antivirus of programma voor scanner (dewelke ik nog maar juist geconfigureerd heb) sluit deze automatisch af na enkele seconden!!Heb al deze programma's al eens opnieuw verwijderd en opnieuw ingelezen maar zonder resultaat.
Heb C-schijf al eens gescand voor virussen maar geen virussen aanwezig!!Telkens ik computer opstart komt er in de werkbalk onderaan rechts het schildje van antivirus (met rode lijn erdoor) en het wereldbolletje van internet security tevoorschijn maar telkens ik met pijltje naar daar ga, verdwijnen deze icoontjes!!
Bij controle software (via configuratiescgerm) staat er bij norton systemworks en flatchbedscanner geen vermelding van grootte (aantal bytes) terwijl dit bij alle andere programma's wel vermeld staat!!Kan iemand mij helpen bij deze vervelende kwestie??

Windows versie 2000 pro
norton antivirus corporate edition
norton systemworks 2001
lifetec scanner LT9385

Met dank,

ralfie69

Laatst bewerkt:
Meer info graag:

Welke Windowsversie?
Welke versies van die software?
etc.

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Meer info graag:

Welke Windowsversie?
Welke versies van die software?
etc.

Groetjes,
Bennie

windows versie 2000 pro
norton antivirus corporate edition
norton systemworks 2001
lifetec scanner LT9385

Heb je nog online getest op virussen? Zie je fouten in het logboek van Windows?

Groetjes,
Bennie

Kreeg een mail van Ralfie69 (gelieve dit niet weer via de mail te doen maar in de forum te plaatsen zodat eventueel anderen kunnen antwoorden en anderen ook die vragen/antwoorden kunnen lezen):

Kunt u mij wat meer informatie geven i.v.m. on-line scan??Heb dit nog nooit
eerder gedaan!!!Bij aanklikken van on-line scan in uw bericht kom ik terecht op
de de site "housecall - medical recources".
mvg
ralfie69

Dat dit van housecall was had ik moeten vermelden en moet btw moest het www.housecall.nl :o zijn (org bericht ga ik wijzigen). Hoe je dit moet gebruiken is als volgt (is misschien nu ook duidelijker):
- klik op scan nu
- Je krijgt nu een site welke wanneer deze klaar is krijg je als het goed is een scherm waarin je op ja/ok moet klikken en de stappen volgen

De groeten,
Mark

Houdt er wel rekening mee dat er de eerste keer eerst het nodige moet worden gedownload. Als dit klaar is kies je de schijven die moeten worden gescand en klik je op Scan.

Geplaatst door TheM
Doe eens een on-line scan (housecall.nl) want ik denk dat je een virus hebt, aangezien er een aantal virussen zijn die de anti-virus en andere beveiligingsprogs afsluiten zodat ze niet worden gedetecteerd.

De groeten,
Mark

[EDIT]
ik had www.housecall.com ipv www.housecall.nl in de link staan :o
[/EDIT]

Heb on-line scan uitgevoerd en deze heeft 1 geinfecteerde file gevonden (BKDR_OPTIXPRO.13 -> c:\winnt\system32\msiexec16.exe).
Virusprogramma kon noch virus cleanen noch deleten!!
Moet (mag) ik deze file zelf verwijderen via verkenner??

Geplaatst door Bennie
Heb je nog online getest op virussen? Zie je fouten in het logboek van Windows?

Groetjes,
Bennie

Hoe kan ik de fouten in het logboek bekijken??
mvg
ralfie69

Bedankt

Iedereen bedankt voor de hulp!!!
Heb alles in orde gekregen en heb via deze weg weeral wat bijgeleerd!!

mvg

ralfie69

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan