Programma TI-84 plus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Estherm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Ik ben bezig met een programma op m'n rekenmachine.
Maar het lukt niet helemaal.

Ik heb namelijk een programma waarbij willekeurig een cijfer tussen 1 en 26 wordt gekozen en daarbij wordt dan een naam gezet.

Clrhome
Randint(1,26)->F
If F=1
then
disp "NAAM"
end

enz.

Maar ik wil graag dat wanneer je dit opnieuw doet, de naam(dus het cijfer) niet nog een keer gekozen kan worden..Alleen heb ik geen flauw idee hoe ik dat moet doen.
Ik heb wel wat geprobeerd, maar dan komen er telkens 2 namen.
:confused:

Weet iemand hoe dit moet?

Ik ken de syntax van de TI-84 niet, maar wat je denk ik wilt doen, is na elke optie de gekozen optie toevoegen aan een lijst (dus na het disp "NAAM" voeg je F (het gekozen getal) toe aan een lijst)

Vervolgens moet je het hele programma in een loop gooien; en die loop moet net zo lang blijven draaien totdat een willekeurig getal gekozen wordt dat nog niet in de lijst staat.

(Dus je loopt van het begin tot het eind door de lijst heen, en als je de lijst op hebt en het getal niet gevonden is, dan display je die naam)

Dit programma heeft wel 2 mogelijke problemen:

Als alle getallen eenmaal gekozen zijn, dan blijft hij in een oneindige loop hangen (hier wil je misschien iets op bedenken ;) )

Als er nog 1 getal over is kan het een hele tijd duren, omdat de random keuze 25 op 26 kans heeft om een verkeerde keuze te maken.
(Die is moeilijker om wat aan te doen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan