• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

programma/tool voor .exe-bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb laatst een excelbestand gemaakt dat ik met enkele mensen wil delen. Helaas heeft niet iedereen excel op zijn/haar pc staan. Is het mogelijk om dit te converteren/exporteren naar een .exebestand of iets dergelijks, of op een andere methode ervoor zorgen dat mensen zonder excel dit toch kunnen openen?
alvast bedankt.

Dat is al heel handig, die ga ik even doorlinken.

Moest er nog iemand zijn die een tooltje of programma kent om er een exe-file ofzo van te maken hoor ik het nog steeds graag! Lijkt me nog steeds aangenamer om het via een exe-file of iets dergelijks waar je geen apart programma voor nodig hebt te personaliseren.

Je kunt het excel werkblad ook opslaan als .htm
Dan kan iedereen met een browser [welke dan ook] de map openen...
Komt op hetzelfde neer als een viewer.... met een viewer kun je toch ook niets wijzigen aan een werkblad...... is alleen gemakkelijker [je hoeft niets extra te downloaden en het "oogt" goed.....].. Als je .exe bestanden gaat mailen worden deze "geblokkeerd" door de meeste mailprogramma's... moet je ze eerst weer converteren naar zip of rar....

Laatst bewerkt:
Mja, het is eigenlijk wel de bedoeling dat de anderen ook dingen in het bestand kunnen invullen... zodat ze hun persoonlijke resultaten kan zien. Kan dat met die viewer? zo ver heb ik nog niet gekeken.

Bovendien is het exe-'probleem' voor door te mailen geen probleem. Ik plaats het dan toch 1 keer online om te downloaden. Is het mogelijk? met 1 of andere tool?

Mja, het is eigenlijk wel de bedoeling dat de anderen ook dingen in het bestand kunnen invullen...
Dan zullen ze toch Excel moeten hebben.
Of..
als er geen macrosturing inzit kun je overwegen om OpenOffice.Org te installeren. Is gratis en bijna net zo compleet als Microsoft Office. Kan goed overweg met inlezen van Excel-bestanden en ze kan ook weer als Excelbestand opgeslagen worden.
NL-versie te dowloaden via http://nl.openoffice.org/.

http://xls2exe.qarchive.org/

Er staat wel dat MS Excel nog steeds nodig is, maar ik weet niet of men op de xls of op de exe doelt. Het is sowieso moeilijk de hele werkomgeving bij in die EXE te stoppen.

http://xls2exe.qarchive.org/

Er staat wel dat MS Excel nog steeds nodig is, maar ik weet niet of men op de xls of op de exe doelt. Het is sowieso moeilijk de hele werkomgeving bij in die EXE te stoppen.

Hartelijk dank!
zo op het eerste zicht lijkt dat exact wat ik nodig heb! Ik heb het momenteel druk maar over enkele weken zal ik het eens uitproberen en laten weten hoe het ging, alvast bedankt!

Open Office een optie voor de andere mensen? Daarmee kun je hem namelijk wel bewerken ;)

ach, ik ben wel tevreden met dat programma van die link. Het stelt me eveneens in staat om het rekenblad meer te personaliseren. Nog wel enkele dingen die anders reageren dus die probeer ik eerst nog aan te passen.

Er zijn wel enkele nadelen aan de trialversie vind ik persoonlijk...

Kent iemand een soortgelijk programma als freeware?

IBM is ook met een freeware bezig. Kan alleen niet meer op de naam komen. Google zou iets meer soelaas bieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan