Programma uurregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timvan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2014
Allen,

Alvast bedankt voor jullie input!

Ik zit met volgend idee in mijn hoofd (ik ken echter veel te weinig van excel om het zelf te beredeneren). Ik ben wel bereid er zelf over na te denken maar ik ga niet snel genoeg vooruit.

Hier alvast https://www.dropbox.com/s/7d05j1z5tw1uz9o/Book1.xlseen aanzet.

Wat ik zou willen in elkaar boxen: een soort tijdsregistratie. Het idee is om op het tweede tabblad alle projectnummers te plaatsen met aanduiding van Projectingenieur (PI) en medewerker (AC).

FASE 1:

In eerste fase zou iedere PI op zijn tabblad per week de uren moeten invullen, hij kan enkel zijn eigen projecten zien waar hij PI of AC is.

Wanneer de manager de week nadien een overzicht wil van alles zou ik willen dat hij via een knop (die er nu instaat) een form krijgt om de week te kiezen en deze te importeren. Hier wil ik niet werken met directe links omdat deze nadien eventueel kunnen worden aangepast, wat niet de bedoeling is.

De uren van iedere medewerker per project moetenworden opgeteld.

FASE 2:

Gezien ieder een eigen intern tarief heeft zou deze moeten worden ingerekend. Dus wanneer meerdere mensen aan een project werken, moet PI1 aan zijn tarief worden vereekend en PI2 aan zijn tarief. Ook dit moet gesommeerd worden per maand.

FASE 3:

Een form bij het opstarten waarbij je een logginnaam kiest en wachtwoord opgeeft om iedere PI enkel toegang te geven aan zijn tabblad. En de manager tot alle tabbladen.

Iemand die me hierbij wat kan helpen/begeleiden?

Groet

Tim,

De opbouw is technisch moeilijk te maken, vooral de beveiliging in Excel kun je vergeten dat krijg je nooit zodanig voor elkaar
dat je dit betrouwbaar kunt maken. Verder zou je dit bestand beschikbaar moeten maken voor alle medewerkers die er mee
moeten werken. In Excel kun je wel met verschillende mensen in het zelfde bestand werken als je dit per se wil maar je kan
dan weer niet gebruik maken van VBA. En wil je wel dat iedereen weet welke interne verrekenprijzen de verschillende medewerkers
hebben?

Er is een andere mogelijkheid. Maak een kleine bestanden per medewerker per week.
Zie de medewerkers zover te krijgen dat zij wekelijks de gegevens naar je toesturen.
Maak een macro om de gegevens van die week in een bestand samen te voegen en ga daar verder mee werken.
Stuur dit bestand wekelijks naar je manager.

Urenregistratieprogramma's, ook voor het internet, zijn in alle maten en soorten te koop waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden?

Veel Succes.

Elsendoorn,

Ok, ik begrijp dat de beveiliging niet lukt. Zou het dan wel mogelijk zijn om zonder de beveiliging de file in elkaar te boxen?
Ik wil dat iedereen zijn uren kan invullen in de file, op zijn eigen tabblad.

Registratiesysteem kan inderdaad, maar daarvoor moet ook het management meewillen.

Groet

In principe zou ik het kunnen oplossen door in de database per cel "=cel.tablad1 +cel.tablad2+.... te doen" maar dit lijkt me niet interessant. Gezien ik wil dat er geen gegevens veranderd mogen wroden in de database. Stel werknemer 1 past uren in week 3 aan terwijl we al in week 5 zitten.

Ok, ik probeer mijn redenering wat extra aan te duiden.

De database bevat een macro met een userform om week te selecteren 'Weeknr".

Ofwel kopiërt en sommeert de macro alle gegevens uit ieder tablad (als ik bijvoorbeeld range F6:F6000 week 1 noem in ieder werkblad).
Ofwel kijkt de macro in de database per project wie "PI" en "AC" is en gaat hij bijgevolg deze gegevens gaan halen uit het tablad van de werknemer.

Is dit iets wat zou kunnen lukken via VBA? Zoja hoe? Als ik wat broncode heb kan ik hopelijk zelf de meeste zaken aanpassen.

De stap naar het eerst vermenigvuldigen met een uurtarief alvorens op te tellen lijkt me dan niet zo heel ver meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan