Hallo allemaal,
Ik loop tegen een aantal problemen aan en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben bezig met een excel-sheet aan het maken, waarbij een Programma van Eisen automatisch genummerd en gesorteerd wordt. Dit ter frustratie van het handmatig nummeren van heel
Voorwaarden voor deze excelsheet zijn;
1. Elke eis heeft een bron, er kunnen verschillende bronnen gebruikt worden in verschillende categorieën.
2. Elke eis is toegedeeld aan een categorie.
3. Categorieën die niet benut worden, kunnen door middel van een knop o.i.d. verwijderd worden.
4. Categorieën worden ingedeeld op nr's, waarbij eisen een subnummer krijgen. Bijvoorbeeld categorie Onderhoud is categorie 1 (van de totale lijst), waarbij eis 1, 1.1 heet, eis 2, 1.2 enz. De nummering is automatisch en opeenvolgend.
5. Het idee is dat alleen het eerste tabblad hoeft ingevuld te worden en er vervolgens een kant-en-klaar eisenpakket uitkomt.
Bijgevoegd heb ik het stukje waar ik mee begonnen ben. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is indien er meerdere eisen bij dezelfde categorie zijn, alleen de eerste uit de matrix wordt weergegeven. Extra rijen kan mogelijk via VBA worden aangemaakt (geen idee of dit het meest praktisch is, het is een idee... afhankelijk van het aantal eisen in de desbetreffende categorie.
Bij voorbaat dank over het meedenken!
Voorbeeld van stukje PvE: en het Excel-bestand tot nog toe. Bekijk bijlage PvE.xlsx
Ik loop tegen een aantal problemen aan en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben bezig met een excel-sheet aan het maken, waarbij een Programma van Eisen automatisch genummerd en gesorteerd wordt. Dit ter frustratie van het handmatig nummeren van heel
Voorwaarden voor deze excelsheet zijn;
1. Elke eis heeft een bron, er kunnen verschillende bronnen gebruikt worden in verschillende categorieën.
2. Elke eis is toegedeeld aan een categorie.
3. Categorieën die niet benut worden, kunnen door middel van een knop o.i.d. verwijderd worden.
4. Categorieën worden ingedeeld op nr's, waarbij eisen een subnummer krijgen. Bijvoorbeeld categorie Onderhoud is categorie 1 (van de totale lijst), waarbij eis 1, 1.1 heet, eis 2, 1.2 enz. De nummering is automatisch en opeenvolgend.
5. Het idee is dat alleen het eerste tabblad hoeft ingevuld te worden en er vervolgens een kant-en-klaar eisenpakket uitkomt.
Bijgevoegd heb ik het stukje waar ik mee begonnen ben. Het probleem waar ik nu tegen aanloop is indien er meerdere eisen bij dezelfde categorie zijn, alleen de eerste uit de matrix wordt weergegeven. Extra rijen kan mogelijk via VBA worden aangemaakt (geen idee of dit het meest praktisch is, het is een idee... afhankelijk van het aantal eisen in de desbetreffende categorie.
Bij voorbaat dank over het meedenken!
Voorbeeld van stukje PvE: en het Excel-bestand tot nog toe. Bekijk bijlage PvE.xlsx