Programma van PC naar laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ink
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ink

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Goedenavond Helpers,
Na bijna 10 jaar is het me eindelijk gelukt ... ik ben mijn originele CD ROM met Lotus Smartsuite 97 (tekstverwerker, spreadsheet, organizer, database) kwijt :evil: .
Het programma staat op m'n laptop en het zou toch een fluitje van een cent moeten zijn om het op een schijf ofzo en dan op m'n PC te zetten. Toch?
Nu heb ik gisteren de hele avond heen en weer geschoven met een CD ROM maar het lukt niet. Voor degenen die het programma kennen: ik krijg steeds de melding dat bepaalde dll bestanden niet geopend kunnen worden maar als ik op de laptop kijk staan die toch echt bij compnent onder lotus op C.
Om een kort verhaal nog langer te maken ... waar op de laptop moet ik nog meer kijken om te zien of er bestanden staan die dus ook nog op de PC moeten?
Ik heb nu die onder C:\lotus en onder C:\windows gekopieerd en geparkeerd.
Groetjes,
Ink

Heb je alles zichtbaar gemaakt?
Verkenner: Extra/Mapopties/Weergave.
Bijna onderop moet je zeker een punt bij zichtbaar zetten.

Hallo Elisa,
Dank voor je snelle reactie. Ik heb gekeken naar de verborgen bestanden en alles vergeleken (PC en laptop dus) maar er zijn geen verschillen.
Daar zit het dus blijkbaar niet. Of bedoel je iets anders dan dat ik nu heb gedaan?
Of nog een andere tip?
Groetje,
Ink

Als je alles zichtbaar hebt gemaakt kun je alleen nog zoeken naar die dll's met de zoekfunctie.

Heb je overigens wel een installer kunnen vinden?
Je kunt niet zo maar overslepen. Het zal geinstalleerd moeten worden.

Ik dacht een trial te hebben gevonden maar die site bleek van 97 te zijn.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Wat jij wilt gaat niet. Er staan onder andere verwijzingen in het Register van Windows, die nodig zijn om een programma te laten draaien.
Je zal helaas, zoals Elisa al aangaf, het programma opnieuw moeten installeren.

Juist ... die verwijzingen in het Register van Windows ... ik had gehoop dat jullie me daar meer over hadden kunnen vertellen want opnieuw installeren tja da's nu net het probleem he als je de originele schijf kwijt bent :( .
Da's knap waardeloos :confused: . Maar in ieder geval dank voor jullie bemoeienissen!
Groetje,
Ink

Je zou eens goed kunnen Googlen.
Er is wel wat te vinden maar ik heb al het een en ander getest....... en dat werkte niet.
Heb je niet een kennis met Lotus?

Ink, ik las toevallig iets over EZ File transplanter.
Daarmee kun je programma's van map verplaatsen.
Ook kun je van schijven verwisselen.
Ik heb gekeken. Het is shareware.
Te gebruiken voor een maand.
Je zou eens kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn bij de freeware.
EZ

Laatst bewerkt:
Ik ga dat proberen! Inmiddels heb ik ook een mailtje gestuurd naar IBM. Misschien hebben ze nog een oud schijfje op de plank liggen. Denk het niet maar ja nooit geschoten is altijd mis.
Dank je!

Elisa zei:
En Ink? Hoe staat het?

Sorry Elisa ... wat een traagheid van reageren ... Het is niet gelukt. Dat programma bleef maar rare dingen roepen en op een gegeven moment heb ik me er maar bij neergelegd, goodbye Lotus en nou ja vooruit dan maar ... Word enzo here I come ...
Het zal wel wennen al is de Lotus 1-2-3 zo in mijn vingers geroeid dat Excel naar ik vrees nooit mijn lievelingsprogramma zal worden ;) .
Groetje!

Er staat een aanbieding van diverse versies Smartsuites op Markplaats.
Voor een kleinigheid en transportkosten moet dat toch wel aan te schaffen zijn.

JaapJvanVeen zei:
Er staat een aanbieding van diverse versies Smartsuites op Markplaats.
Voor een kleinigheid en transportkosten moet dat toch wel aan te schaffen zijn.

Was een goeie tip. Echter verkoper blijkt griezelig :shocked: menneke te zijn dus fenx but no fenx.

Ik zal mijn bronnen eens raadplegen, misschien maak ik nog contact met iemand die je evt. verder kan helpen.

Ik heb een aantal reacties voor Smartsuite 96 gratis en 97 tegen kleine vergoeding. Neem via e-mail contact met mij op.

Zag vanavond pas dat het al een zeer oude link was. Kan dan beter afgesloten worden. Het aanbod blijft echter staan.

Laatst bewerkt:
e-mailadres

Help, ik krijg een e-mailadres door met xs4all.nl dat niet meer geldig is. Wil je je profiel aanpassen zodat ik een bericht terug kan sturen.

JaapJvanVeen zei:
Help, ik krijg een e-mailadres door met xs4all.nl dat niet meer geldig is. Wil je je profiel aanpassen zodat ik een bericht terug kan sturen.

uh oh
34.gif

Veranderd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan