Programma verkleinen met winrar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik heb een programma dat 4.901.650.432 Bytes groot is
ik heb het met winrar kunnen verklijnen tot 4.754.972.672 Bytes

maar het is nog te groot om op 1 dvd te branden

de vraag of er een programma is die dit wel kan of is er in winrar nog wat mogenlijk

Bij de opties in Winrar maximale compressie aangegeven bij het aanmaken van het .RAR (of .ZIP) bestand?

Tijs.

7-zip

7-zip is het programma dat voor zover ik weet het kleinste bestand kan maken. Je moet daarvoor wel geduld hebben. Met Google vind je het als eerste. Het heeft ook een Nederlands menu; wel moet je het op een Engelstalige site downloaden. Wel vind ik de bediening wat onlogisch; let op dat je de bestanden altijd kopieert, maar nooit verplaatst; bij een foutje ben je het anders kwijt. De ontvangende partij moet ook 7-Zip hebben om het uit te pakken. Ik zag dat je ook een versie kunt maken in de vorm van een exe file die zichzelf uitpakt. Maar daar heb ik geen ervaring mee en de handleiding daarvoor is in het Engels.

bedankt voor de reactie maar met winzip krijg ik het ook niet voor
elkaar

Misschien het archief in 2 delen maken? Dat kan ook met Winrar: Knop Toevoegen -> bestandsnaam + lokatie kiezen, en in het tabblad Algemeen: Archief opsplitsen -> DVD+R.

Ik zie zo snel geen andere mogelijkheden, nu je blijkbaar alle compressiemogelijkheden hebt uitgeprobeerd.

Tijs:

Misschien het archief in 2 delen maken? Dat kan ook met Winrar: Knop Toevoegen -> bestandsnaam + lokatie kiezen, en in het tabblad Algemeen: Archief opsplitsen -> DVD+R.

Ik zie zo snel geen andere mogelijkheden, nu je blijkbaar alle compressiemogelijkheden hebt uitgeprobeerd.

Tijs:
dat is dus wat ik gedaan heb
:p

dat is dus wat ik gedaan heb
:p

Heeft dat gewerkt of niet? En indien ja, betekent dat dat je probleem nu wel of niet is opgelost??

Graag de volgende keer een duidelijker melding terug, aub.

Tijs.

Heeft dat gewerkt of niet? En indien ja, betekent dat dat je probleem nu wel of niet is opgelost??

Graag de volgende keer een duidelijker melding terug, aub.

Tijs.
Sorry maar ik heb het opgedeeld in 2 stukken
het was niet wat ik wilde maar ik doe het er maar mee.
dat wat ik wilde bleek uiteindelijk 50 MB te groot te zijn met bijde programma`s om op een dvd te schrijven
in ieder geval bedankt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan