Programma verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1967

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
Berichten
367
Hallo allemaal. Als ik in het configuratiescherm sta en wil een programma verwijderen en daar op klik geeft hij aan dat dit niet kan hij geeft aan dat de installatiebron niet beschikbaar is toch staat hij in de software lijst. hoe krijg ik dit eruit.

groetjes,

ron
 
Een optie is om bijvoorbeeld het programma nog een keer te installeren op exact dezelfde locatie (lees: dezelfde schijf, map en naam)
Vermoedelijk is de uninstaller corrupt geraakt en wordt deze hersteld als je het programma nog een keer installeert.
Lukt dat ook niet, roep dan maar even, dan is er nog wel een tooltje dat je kunt proberen.
 
Hallo Pasja,

Ik krijg het programma ook niet meer geinstalleerd dus dat lukt ook niet

gr,

ron
 
Download Ccleaner:

in de link, rechtsboven, op de dikke witte pijl (in het grotere groene vak) klikken (niet op dat andere kleine groene pijltje dus!!!), Klik

Ok dan.

Installeer Ccleaner.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus is geklaard, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Klik vervolgens links in beeld op het icoontje van gereedschap (baco).
Selecteer in de lijst het progje dat je niet kwijt kunt raken. Voorzichtig! Verwijder alleen dat ene progje, want als je verder in het baco menu gaat rommelen, krijg je van mij garantie tot de voordeur.................!!!

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Nu maar duimen dat íe weg is.

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.

Of het je 'probleem' oplost kunnen we alleen maar hopen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Pasja,

Helaas ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding. Heb je nog andere ideeen?

groet,

ron
 
Nee / ja, maar eerst nog wat anders: staat die vermelding je in de weg / heb je er 'last' van?

Je zou als je héél erg allemachtig zeker bent van de naam van het progje, handmatig in het register op zoek kunnen gaan naar registersleutels die de naam van het progje bevatten en vervolgens de sleutels deleten.

Máár, klooien in het register is ongeveer hetzelfde als wanneer ik de kleppendeksel van de motor van mijn auto zou lichten. (Ik heb geen tierelier verstand van automotoren)
 
Ze staan me niet in de weg ik laat ze wel staan.
Bedankt voor je hulp.

fijne avond,

ron
 
Laat Ccleaner maar staan op je schijf staan en gebruik die 'analyseer' en die 'scan naar problemen' acties 1x per veertien dagen / 1x per maand of zo.
Je systeem blijft er 'gezonder' bij.
 
Hallo Pasja,

Ik ben toch in het register aan de gang gegaan en gezocht op Nero dat was namelijk het programma. Ik heb alles verwijderd en nu zijn ze inderdaad weg. maar terwijl ik dit aan het doen was kwam ik allerlei registerdingen tegen met namen van websites zoals vegasgambling en allemaal van dat soort ongein. Kan ik die ook verwijderen? en hoe bepaal ik wat ik kan verwijderen, Onze pc is erg traag geworden met opstarten en ik zou me kunnen voorstellen dat dit een oorzaak is.

Ik hoor graag van je.

Ron
 
Ik adviseer je om niet verder in het register te gaan rommelen, het was, is en zal altijd levensgevaarlijk blijven.
Ik heb niet genoeg verstand van alle registersleutels om aan te kunnen geven welke weg kunnen en welke niet.
Wat wél handig is om een goed anti spyware tooltje naar je systeem te laten kijken. Zo zijn er meerdere goede : Mbam / Ad-Aware / SPybot Search & Destroy.
Voer desnoods de tooltjes achter elkaar uit en kijk eens of ze wat vinden en voor je kunnen verwijderen.
 
Hallo Pasja,

Ik ben toch in het register aan de gang gegaan en gezocht op Nero dat was namelijk het programma. Ik heb alles verwijderd en nu zijn ze inderdaad weg. maar terwijl ik dit aan het doen was kwam ik allerlei registerdingen tegen met namen van websites zoals vegasgambling en allemaal van dat soort ongein. Kan ik die ook verwijderen? en hoe bepaal ik wat ik kan verwijderen, Onze pc is erg traag geworden met opstarten en ik zou me kunnen voorstellen dat dit een oorzaak is.

Ik hoor graag van je.

Ron

Het programma malware bytes is ook erg goed, daarnaast kan je via msconfig even kijken wat er allemaal (onnodig) opstart, daarnaast CCLEANER ruimt je register ook aardig op... als het geen spyware/adware is zullen de genoemde programmatjes (malwarebytes, spybot S&D, ad-aware) niet zoveel oplossen, ik zou sowieso Ccleaner en een anti spyware programmatje draaien en msconfig.
Daarnaast zou ik even met hijackthis aan de gang gaan maar een moderator heeft mij er hier al eens opgewezen dat daar andere fora voor zijn
 
Laatst bewerkt:
Hoi bedankt voor de tip, ik gebruik search and destroy en ad aware en ga nu maleware bytes proberen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan