• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Programma voor Exel 32 bit werkt niet met W. 8 met 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

abjag

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
21
Ik heb de fout van programma gekopieerd. Programma zou moeten starten na melding; Macro's inschakelen. Maar geeft compilatiefout aan. Ik heb Windows 8 met 64 bits. Programma in 32 bits.

Code:
'made by Kil & Co versie 06032005
'blad met routines die meerdere keren worden gebruikt.
Private Declare function PlaySound _
    Lib "winmm.dll" _
    Alias "PlaySoundA" (PtrSafe _
    ByVal lpszName As String, _
    ByVal hModule As Long, _
    ByVal dwFlags As Long) As Long


Wie kan bovenstaande code naar werkend 64 bit omzetten. Er zou PtrSafe in gevuld moeten worden e.d.?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Code:
Private Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" Alias "PlaySoundA" (ByVal lpszName As String, ByVal hModule As Long, ByVal dwFlags As Long) As Long
volgens mij is die PtrSafe in dit geval niet nodig Win64bit i.c.m. Excel32bit
 
Blijft vragen om code in het project bij te werken en te markeren met kenmerk PtrSafe
 
Code:
Declare PtrSafe Function PlaySound Lib "winmm.dll" Alias "PlaySoundA" (ByVal lpszName As String, ByVal hModule As LongPtr, ByVal dwFlags As Long) As Long
 
Beste Alphamax, bedankt voor je inspanning. Maar geeft nu andere fouten aan. Vraagt om scheidingstekens. Ik heb de maker van het prgramma achterhaalt. Die gaat er nu mee aan de slag om het geschikt te maken voor Windows 7 en 8.
 
waar wordt de "playsound" dan gebruikt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan