Programma voor het maken van PHP scripts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Budlucas1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Beste allemaal,

Sinds kort ben ik geïnteresseerd in het maken van een website. Dit wil ik met PHP en MySQL doen. Heeft iemand een goed programma voor het maken van scripts, het liefst gratis natuurlijk? Daarnaast zou ik ook graag suggesties willen voor het maken van de layout dat zich automatisch omzet in een script? Iemand ideeën?
Alvast bedankt allemaal!

Mvg,

Lucas

Ja hoor! Hier bestaat DreamWeaver voor. Wordt gebruikt door zowel amateurs als professionals.

Ehm, ja, maar Dreamweaver kost wel een lieve duit aan pegeltjes... :confused:

Je zou kunnen denken aan een kant en klaar CMS (Content Management Systeem) als Joomla of Wordpress (op eigen site te installeren, of klaar-voor-gebruik bij Wordpress.com), alle twee gratis. En beiden hebben een ongebreidelde hoeveelheid opmaak-templates, die je zo kunt gebruiken of desgewenst naar smaak kunt aanpassen.

Of je gaat helemaal zelf knutselen, met de gratis html-editor KompoZer of met Kladblok (lees: de betere Notepad++). Minder toeters en bellen, wel behoorlijke studie van html, css, javascript en php nodig!
Maar niets gaat vanzelf, en ook voor de gebruiksaanwijzing van Dreamweaver is studietijd nodig + ook weer kennis van dezelfde talen om te begrijpen wat DW aan het doen is en wat DW aan (on)mogelijkheden heeft.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Aptana studio heb je nog voor mensen die kladblok saai vinden.
Verder zou ik beginnen met xampp te installeren en kijken hoe dat werkt (incl. phpmyadmin.)
mysql workbench is trouwens voor sommige ook nog een handig ding ... en gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan