Opgelost Programma voor printerkop reiniging

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
574
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Mijn afdrukken van mijn printer Epson XP-245 worden onduidelijker.
Ik kan het programma voor printkop reiniging niet meer vinden.
kan het ook niet op de setup CD vinden.
Ik gebruik W11
 
RMK (rechtermuisknop) maak een snelkoppeling.
Plak in doel:
explorer shell:::{A8A91A66-3A7D-4424-8D24-04E180695C7A}
Geef naam: Apparaten en printers
Kies printer > RMK en > o.a. Eigenschappen e.d. en kijk of het daar bij staat.

Als de printer aan staat en je wilt iets printen staat het symbool/icon ook vaak in de Taakbalk/Systeemvak kijk of het daar bij staat.
 
Bedankt voor de reactie Senso.
De snelkoppeling doet niet wat verwacht wordt en bij printer > eigenschappen staat ook geen oplossing.
 
Kun je de software niet downloaden bij Epson? Lijkt mij de makkelijkste oplossing.
 
Dank allemaal,
Heb de Epson handleiding gevonden, maar nog niet de spuitkanaaltjes reinigen.
Er staat zo simpel: 1. Open het venster van de printerdriver. 2.spuitkanaaltjes controleren op het tabblad hulpprogramma's. 3. Volg de instructies op het scherm.

Ten eerste kan ik met geen mogelijkheid het venster van de printerdrijver vinden. Ik heb alle door jullie aangedragen opties geprobeerd. Het is ook niet bij Epson te vinden.
 
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.
 
Hallo Gunneweg, goedenavond,

Het reinigen van de printkop(pen) kan op twee manieren; fysiek op de printer of via de software vanuit het Windows besturingssysteem. Volg hiervoor deze officiële Engelstalige instructies van Epson : link, of de Nederlandse documentatie hier : link ( pagina 82 ). Via YouTube kun je een video bekijken waar het (Engelstalig) wordt laten zien : link.

Het proces is simpel gezegd het met hoge druk inkt door de printkop te laten lopen in de hoop dat de uitgedroogde inkt mee komt. Een reiniging van de printkop(pen) vergt vrij veel inkt. Vooral als het nodig is de reiniging meerder keren uit te voeren. De reiniging kan alleen uitgevoerd worden als er voldoende inkt is. De reiniging kun je niet onbeperkt uitvoeren gezien de overtallige inkt binnenin de printer opgevangen wordt en deze op een gegeven moment volgezogen is. Je kunt de printkop(pen)-reiniging voorkomen door bij geen gebruik toch regelmatig iets te printen. Anders kun je het beste naar een laser-printer waar je dit probleem niet bij hebt.
 
Wat ik niet goed begrijp is, dat er blijkbaar geen software van Epson aanwezig is. Deze staat vaak onder Start > Apps > Epson of als de printer actief is (met afdruktaak), onder de icon in de Taakbalk of Systeemvak > klik op de icon en RMK (rechtermuisknop) en dan krijg je de opties.
 
Bij gebruik van Windows wordt de software om te kunnen printen automatisch geïnstalleerd. Op de website van Epson kun je de officiële software van Epson downloaden, link.
 
Hallo.

Ik denk dat ik de raad van DJanmaat maar volg en een laserprinter op de kop ga tikken want de app van Epson geeft nu aan dat alle inkt op is. Terwijl dat zeker niet het geval is.
Gebruik inkt van 123 inkt want Epson is me te duur, maar nu vind Epson dat ik niet de juist cartridges gebruik. Ik kan ook in het filmpje genoemde onderhoud niet vinden zie bestandje. Zo gaat het mijn pet te boven.
 

Bijlagen

  • Epson .png
    Epson .png
    12,8 KB · Weergaven: 2
@DJanmaat,

Als het niet te duur is voor thuisgebruik zo nu en dan dan hou ik me aanbevolen.
 
Het liefst niet al te groot ivm ruimte!
 
Wat is je budget?

De aanschaf van all-in-one kleur laserprinters ligt een stuk hoger. De toners zijn een stuk duurder, maar daarentegen gaan veel langer mee en zijn niet prone voor uitdrogen.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan