programma WS_FTP95

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Sinds een 8 tal jaren maak ik mijn homepage met Frontpage en die upload ik met WS_FTP95 (of LE) naar mijn server. Dit WS_FTP95 programma heb ik toen gratis kunnen downloaden. Het werkt tot nu toe allemaal prima.
Nu blijkt dat het WS_FTP95 (vr.5.1.2600.5512) verouderd is. Ik ben nu op internet tevergeefs op zoek naar update, die was niet te vinden. Ook geen ander gratis programma WS_FTP die op de mijne lijkt.
Weet iemand mij verder te helpen.
gr.Jan

Het ziet er misschien wat anders uit als WS FTP maar de werking is hetzelfde.
Helemaal linksboven zit een icoontje site beheer.
Maak hier een nieuwe 'site' aan.
host adres ( je ftp adres )
gebruikersnaam en wachtwoord en dan op OK
dan druk je op het kleine pijltje naast dit icoontje en klik je op je zojuist gemaakte ftp locatie, en dan verbind tie.
Links in je venster staat dan je locale PC en rechts je FTP locatie.

Voor de rest wijst het voor zich, gewoon je bestandjes selecteren en naar rechts verslepen.

.................Voor de rest wijst het voor zich, gewoon je bestandjes selecteren en naar rechts verslepen.

Het schijnt wel gewerkt te hebben. Mijn gewijzigde homepage is verzonden en op de website is het ook gewijzigd.
Het lijkt mij dat ik heb daar geen duidelijke opdracht voor heb gegeven.
Als ik links de map versleept naar rechts dan begint het direct te uploaden is dit normaal?

gr.Jan

Dat is de normale werking....

Het is niet zo dat je per ongelijk iets oppakt en naar recht versleept, verwachtje je een melding of het wel oké is?

Dat is de normale werking.... Het is niet zo dat je per ongelijk iets oppakt en naar recht versleept, verwachtje je een melding of het wel oké is?

Het zal wel is een kwestie van wennen zijn. Ik ben in ieder geval op het juiste spoor gezet, bedankt vvor de moeite.

gr. Jan

Ik gebruik Ftp Rush en deze werkt bijna hetzelfde als WS Ftp.

Wat ook heel fijn werkt: webdrive (of zoiets)

Hiermee word je Ftp-server herkend als een normale drive en zo is hij ook te benaderen.
Nooit meer navigeren naar de juiste map in je ftp programma.

Ik gebruik Ftp Rush en deze werkt bijna hetzelfde als WS Ftp. Wat ook heel fijn werkt: webdrive (of zoiets)............

Filezilla schijnt ook goed (gratis) te werken. Als mij het URL geeft van Ftp Rush en webdrive wil ik die ook wel uitproberen.
gr.Jan

Dat wil ik wel, maar dan moet ik de linken opzoeken via Google, dat kun je zelf dus ook. :rolleyes:

Als je met Firefox werkt, is de Add-on FireFTP ook goede keus.
Zo vanuit browser een FTP programma starten. Lijkt ook veel WS_FTP.

GerardRA

Filezilla schijnt ook goed (gratis) te werken. .......gr.Jan

Ik wil toch proberen de FileZilla verbonden te krijgen. Het program werk wel goed doch ik krijg geen verbinding ondanks ik het op passief heb gezet. Ik denk dat mijn router dwars ligt is er iemand die mij verder kan helpen?
gr.Jan

Het prorgam FileZilla schijn het op zich te goed te doen. Ik wil toch proberen FileZilla aan de praat zien te krijgen.
De werking van het programma doet het goed maar verbinging maken is het probleem, uiteindelijk krijg ik
Fout: Verbinding verbroken met server: ECONNABORTED - Connection aborted
De Firewall (windowsXP) heb ik een keer uitgeschakeld en opnieuw dezelfde foutmelding.
Ook in FileZilla in networkconfiguratiewizard geprobeerd in te stellen, die uiteindelijk ook aangeeft dat de testresultaat mislukt is.
Zonder juiste resultaat ook mijn externe IP-adres op diverse plaaten ingevuld.
Volgens de test schijnt de router of de firewall de verbinding te misleiden.

Wie weet er meer af van FilaZilla en kan mij verder op dreef helpen.
Misschien zit ik nu ook in de verkeerde afdeling van Forum. Ik hoor het wel?

gr. Jan

Helaas zijn de 3 links niet bruikbaar voor mij, de 1e twee FTP zijn geen freeware en de 1e gaat link gaat direct naar een forum.
De 3e links moest ik uitpakken en er was geen *.ex extentie bij en kon het programma niet instaleren.

Ik ben nog steeds op zoek hoe in de FileZille deugelijk aan de praat krijgt, de werking van het programma gaat goed maar verbinding is het probleem, uiteindelijk krijg ik de Foutmelding: Verbinding verbroken met server: ECONNABORTED - Connection aborted
Intussen heb ik mijn externe IP adres gevonden maar nu krijg ik een melding dat ik naar mijn router- en filewall instelling moet kijken.
Bij de firewall heb ik de FileZilla zien staan bij de uitzonderingen, bij de router weet ik het niet.
Ik vraag mij af moet dit zo moeilijk of is dit zo moeilijk?
WIE WEET RAAD met deze mysterie.
gr.jan

Ik heb nu een freeware FTP LE gevonden. Geinstalleerd en mijn site staat weer op internet, hartelijk bedankt. Jedi

Het blijkt een nogal gecompliceert onderwerp. Het verbinden van pc op internet met router firewall de bij behorende poorten en protocollen.
Ik heb het de laatste dagen proberen te doorgronden maar helaas die gegevens die ik vind blijven te globaal. Het zou leuk zijn om hiervan een werkzaam overzicht te bemachtigen. Het hoe het internet werk? Misschien kan iemand mij een hint geven.
Als je ermee bezig ben verval je van de ene vraag in de andere.

Voorlopig moet ik het doen met de hulpvaardigheid van de medewerkers van Helpmij.nl
gr.Jan

Ik heb ze beiden van Google geplukt met het keyword port forward. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan