programma zonder GUI

Status
Niet open voor verdere reacties.

VetteZak

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2011
Hey

Omdat ik chinees aan het studeren ben heb ik het volgende programma gedownload die me wel interessant leek:
https://secure.wikimedia.org/wikiped...wiki/Adsotrans

Via deze link:
Adso: Software to Learn and Analyse Chinese

Mijn computer draait op windows 7 ultimate (geupdate van vista).

Mijn probleem:
Eens ik het programma gedownload en unpacked heb ga ik naar de read-me in de hoofdfolder en lees het volgende:

In command moet ik naar de folder navigeren waarin ik het bestand uitgepakt heb, dat is gelukt (mijn desktop), maar daarna komt het probleem.

Blijkbaar moet ik dan het volgende command ingeven om een overzicht van alle functies te krijgen: "./adso --help"

Wat ik ook doe, dit werkt niet en ik heb geen idee waarom niet. Ik heb al "./" proberen te vinden in google, maar geen resultaat.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Hopelijk tot gauw :)

./ is de huidige map in een Unix omgeving.
Heb je het programma wel voor het juiste besturing systeem gedownload?

Laatst bewerkt:
Hey

Het bestand in de readme zegt dat de bewerkingen voor windows zijn.

Dan is dat waarschijnlijk een fout?

Hoe vertaal ik "./adso --help" dan naar windows?

bedankt!

Even voor de zekerheid. Je moet dus eerst vanuit win+R (uitvoeren) een dosbox openen met behulp van het commando cmd. Hierna opent een zwart venster. In dit venster navigeer je naar je bureaublad en vervolgens kun je je programma starten met adso --help of ./adso --help . Beiden zijn gelijk.

vervolgens kun je je programma starten met adso --help of ./adso --help . Beiden zijn gelijk.

Niet helemaal want in DOS gebruik een je een \ (backslash) en in Unix een / (forward slash)
Het zou dan .\adso --help moeten zijn maar in dat geval is de .\ inderdaad overbodig.
Het zou een tikfout van VetteZak kunnen zijn.
De dubbele - tekens voor help (--help) worden in DOS echter ook nooit zo gebruikt.

Laatst bewerkt:
Heb je in die map wel een programma met de naam adso staan?
Zoals: adso.com, of adso.exe?

Bestaat er wel een adso.exe of adso.com in de bewuste map op je bureaublad

Ik heb adso uitgepakt vanuit een zipped file en deze ziet er nu als volgt uit

adso map.webp

Hey

Is het de bedoeling dat ik die zelf compile ofzo?

Ik weet wat compiling is en dat is hoever mijn kennis hiervan reikt.

Is dat de moeite om te proberen of stel ik men vraag gewoon op het andere forum?

Edit: Ik heb net gemerkt dat het laatste bericht op het andere forum op 16 september 2010 is geplaatst, help me asjeblieft hier een oplossing te vinden :s

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat laatste sneller gaat omdat er geen 'make' bestanden bij zijn en je zelf dus moet uitzoeken hoe het hele verhaal gecompileerd en gelinked moet worden.

Het laatste bericht op dat forum is van Januari 2011. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Ik verwacht niet dat je bij Helpmij het antwoord gaat krijgen dat je zoekt.

Laatst bewerkt:
ok, bedankt voor de hulp! Dit is men nieuwe favoriete helpforum!

Ik ga het programma gewoon weggooien, maar ik heb tenminste wat bijgeleerd vandaag.

Zomaar weggooien is natuurlijk zonde als je er toch van verwacht er wat aan te hebben voor je studie.
Lees dat forum eens door. Misschien staat er wel een antwoord op je vraag tussen.
Kijk ook eens in de map met de naam Scripts.
Het zou kunnen dat daar de volledige compile en link procedures in staan.

Laatst bewerkt:
ok, dat laatste zal ik nog eens proberen.

Ik heb nog andere Chinese woordenboeken dus het is niet hoogdringend, ik wilde dit gewoon even proberen.

Veel dank voor de hulp!

欢迎你 (bu yong xie) :)

Laatst bewerkt:
hey, ik heb dit nog gevonden

compile bin.webp

Nu weet ik gewoon niet hoe ik die run file moet openen.

Ik ben er bijna, right?!?

Geen idee wat dat is.
Open hem eens met kladblok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan