programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardcoregamer

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
hallo,

ik heb een vraag,

met welk programma maak je en besturings systeem zoals linux?

Bedoel je nou hoe je linux installeert..? of wou je echt zelf een operating system gaan maken? lol :P

In dat laatste geval moet je een heleboel kennis opdoen over systeemprogrammeren en over computerarchtechtuur, dit kost dan minsten een jaar studie tot dat je ongeveer weet hoe een OS werkt.. en als je die vervolgens in je eentje wilt gaan maken ben je de rest van je leven nog wel bezig. :thumb:

Ja idd kost ff tijd maar dan heb je ook wat:D

Bill weet vast wel meer over het maken van besturings programma's:p

Programmeer taal
c++
delphi

zoek daar maar eens op en je komt een heel stuk verder.

Geplaatst door puppie
Programmeer taal
c++
delphi

ik denk niet dat je met delphi een enkel stapje dichterbij het maken van OS komt, maargoed :)

c/c++ is wel de taal waarin zoiets gemaakt wordt.. maar omdat een OS zo dicht met hardware verbonden is denk ik niet dat je er zonder gebruik te maken van bestaanden linux/unix dingen uit komt.

Geplaatst door puppie

zoek daar maar eens op en je komt een heel stuk verder.

Een heel stuk? ik denk een heel klein nano stukje ofzo :p

Laatst bewerkt:
Geplaatst door MethinX
Bedoel je nou hoe je linux installeert..? of wou je echt zelf een operating system gaan maken? lol :P

In dat laatste geval moet je een heleboel kennis opdoen over systeemprogrammeren en over computerarchtechtuur, dit kost dan minsten een jaar studie tot dat je ongeveer weet hoe een OS werkt.. en als je die vervolgens in je eentje wilt gaan maken ben je de rest van je leven nog wel bezig. :thumb:

Ik denk dat met 1 jaar studie véél tekort gaat komen. De duizenden werknemers van onze vriend Gaatjes, zijn stuk voor stuk Universitaire informatici, die minimum 6 jaar daarvoor geschoold zijn.

@ hardcoregamer, je kan al beginnen met Assembler te studeren. Gaat u wel tegenvallen hoor.

Met die 6 jaar heb je zeker gelijk.. ik bedoelde ook dat je na een jaar ongeveer de globale werking door had, niet dat je al goed iets kon programmeren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan