Programmaatje om snelheid te meten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
320
Ik kabel met Chello. Traaaaaaag.
Is er een programma dat continu de snelheid (upload en download) weergeeft en meet (snelheidsmeter voor de kabel).
Ik kan dan beter beslagen mijn klacht bij UPC onderbouwen ;-)

Sundance
 
Bedankt Edwin. Ik heb DUmeter gedownload en geinstalleerd. Ik heb nu inderdaad een snelheidsmetertje. En ja, 't is me toch traag!
DL: varierend van 0,6 tot 4,1 kB/sec (grom) en UL van rond de 10-25 (leuk voor wie mijn Kazaa leegplukt)

Zodra Speedlinq beschikbaar komt ben ik weg bij Chello!

JP-Zandt, speedtest geeft nuttige info, maar alleen per keer dat je de meting activeert.

Bedankt voor jullie hulp.

Groeten, Sundance.
 
Geplaatst door Sundance

DL: varierend van 0,6 tot 4,1 kB/sec (grom) en UL van rond de 10-25 (leuk voor wie mijn Kazaa leegplukt)

Das zeker slecht! Daar ga ik met mijn modem (helaas nog 311 aanmeldingen dan past de kpn de centrale aan) zelfs dik overheen. De upload is in orde maar als ik jouw was zou ik ff op spyware scannen(Zoek op www.download.com ad-adware en spybot, spyblaster zijn wel goed)
 
Geplaatst door Sundance
Bedankt Edwin. Ik heb DUmeter gedownload en geinstalleerd. Ik heb nu inderdaad een snelheidsmetertje. En ja, 't is me toch traag!
DL: varierend van 0,6 tot 4,1 kB/sec (grom) en UL van rond de 10-25 (leuk voor wie mijn Kazaa leegplukt)

Zodra Speedlinq beschikbaar komt ben ik weg bij Chello!

JP-Zandt, speedtest geeft nuttige info, maar alleen per keer dat je de meting activeert.

Bedankt voor jullie hulp.

Groeten, Sundance.

Vind je het raar dat als iedereen van jouw aan het downloaden is , dat dus zorgt dat je upload bandbreedte vol loopt , dat je zelf dan niet meer kan downloaden.

Zou eens je kazaa uitzetten en kijken hoe dan je download snelheid is.

:/
 
Als Kazaa uit staat dan geeft speedtest inderdaad een hogere download snelheid aan, maar het typische is dat wanneer ik Kazaa weer aanzet en het aantal uploads terugbreng naar 1 (minimale aantal uploads dat je kunt instellen) dan blijft mijn download traag. Ik vermoed dat het toch iets met het programma Kazaa te maken heeft.
 
bij een "normaal" chello account heb je:

180 kb download (maximaal, dit ligt er meestal wel onder tussen de 120 en 150) en upload 15 kb. dit zou niet hoger en niet lager mogen wezen, nou doen ze daar wel is wat fout bij upc dus er zijn mensen met hogere download en upload snelheden maar goed ga hier nu maar van uit.

om te beginnen over je upload, als iemand met kazaa met 15 kb bij jou vandaan download trekt ie al je upload snelheid weg, en daardoor worden je downloads ook super traag.

Download er niemand bij jou maar jij download maar met 0.6 kb, let wel download iets van upc test server ofzo om effe te testen, en gebruik niet kazaa als vergelijkings matriaal, want dat kan soms rete traag wezen, ik download daar vaak zat heel erg langzaam.

http://test.arnhem.upc.nl/download.shtml

en daar kan je wel redelijk zien hoe snel het bij jou in de buurt is.
 
Ik heb de test uitgevoerd en de snelheid kwam uit op 118 kilobyes per seconde. Volgens het testprogramma is dat een goede snelheid (waar ik het mee eens ben ;-)

Maar we zijn inmiddels een paar uur verder en wellicht zijn een paar buren gaan slapen ...
 
Geplaatst door Sundance
Maar we zijn inmiddels een paar uur verder en wellicht zijn een paar buren gaan slapen ...

Volgens mij moet je dan bij chello een verdeel kastje ofzo aanvragen zodat de snelheid over de straat word verdeeld en niet de gene die het dichtste bij dat kastje (ofzo) zit het meeste krijg, ik weet er het verdere ook niet van maar zoiets lijkt me wel handig.
 
Geplaatst door Sundance
Maar we zijn inmiddels een paar uur verder en wellicht zijn een paar buren gaan slapen ...

Dat zul je bij chello en alle kabel aanbieders altijd houden, hoe meer mensen op dezelfde "hub" hoe trager de verbinding, dus hoe meer buren erop zitten hoe trager en de afstand tussen jou en de eerste "hub" speelt ook een rol.
 
Wat Petje aan geeft klopt volledig. Het nadeel van kabel is dat de snelheid wordt bepaald door het aantal internetters die op dezelfde centrale zijn aangesloten. Ik woon in een wijk met veel teeners en middelbare scholieren. Je kunt het dan wel raden. Hun pa's hebben kabel genomen om de telefoonrekning te verminderen en vervolgens staan de pc's nachten te downloaden. Overigens gebeurt dat hier ook regelmatig ;-) En dan zullen mijn buren ook wel lopen te balen.
Daarom ... wachten op Speedlinq en 'verhuizen'. ADSL heeft trouwens ook bepaalde overboekingen. Bijvoorbeeld 1 lijn voor 25 of 50 gebruikers. Volgens Speedlinq hanteren zij een verhouding van 1:1. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Darbij gebruiken zij geen KPN, maar BBned of BabyXL (ben ik even kwijt). Maar ik zal niet teveel reclame voor ze maken, want dan gaan er weer teveel mensen naar hen toe ....
 
Geplaatst door Sundance
Wat Petje aan geeft klopt volledig. Het nadeel van kabel is dat de snelheid wordt bepaald door het aantal internetters die op dezelfde centrale zijn aangesloten. Ik woon in een wijk met veel teeners en middelbare scholieren. Je kunt het dan wel raden. Hun pa's hebben kabel genomen om de telefoonrekning te verminderen en vervolgens staan de pc's nachten te downloaden. Overigens gebeurt dat hier ook regelmatig ;-) En dan zullen mijn buren ook wel lopen te balen.
Daarom ... wachten op Speedlinq en 'verhuizen'. ADSL heeft trouwens ook bepaalde overboekingen. Bijvoorbeeld 1 lijn voor 25 of 50 gebruikers. Volgens Speedlinq hanteren zij een verhouding van 1:1. Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Darbij gebruiken zij geen KPN, maar BBned of BabyXL (ben ik even kwijt). Maar ik zal niet teveel reclame voor ze maken, want dan gaan er weer teveel mensen naar hen toe ....

Het is BaByXL;)

p.s. Als babyxl in de centrale zit dan zal BBned er ook wel zitten. En dan kun je (naar mijn idee) beter ADSL van BBned/Demon nemen. 1024/512 voor € 55,- of 2048/512 abbo voor €65,- kijk hier maar. Heb je ook minder last meer van slechte downloads als je upload!
 
Demon staat al jaren bekend als een goede en betrouwbare provider. Maar voor hetzelfde geld
heb je een abonnement dat veel hogere snelheden biedt.

Heeft iemand ervaringen met Speedlinq?
 

Bijlagen

  • speedlinq.jpg
    speedlinq.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 77
Geplaatst door Sundance
Demon staat al jaren bekend als een goede en betrouwbare provider. Maar voor hetzelfde geld
heb je een abonnement dat veel hogere snelheden biedt.

Heeft iemand ervaringen met Speedlinq?

Ik neem aan dat je voor het MAX abbo van speedling gaat. Bedenk je dan wel dat je alleen het eerste jaar 2-8/1 Mbps krijgt voor € 89,- p/m. Na 12 maanden kost dit € 129,- of je wordt terug gezet naar 1536/256. Het Demon MAX abbo 2-8/512 Mbps kost "maar" € 99,-.

Het enige voordeel van het speedling MAX abbo is de extra hoge upload van 1 Mbps maar deze is niet gegarandeerd, net zoals de downstream boven de 2 mbit niet gegarandeerd is(zoals bij alle MAX abbo's) en afhankelijk van afstand tot centrale, aantal gebruikers en kwaliteit telefoonlijn.

Via de site van speedtest kun je grafieken bekijken van mensen met een speedling ADSL abbo. http://www.speedtest.nl/default.asp

succes;)
 
Laatst bewerkt:
Nou nee, ik zat aan het Fast abo te denken. Ik heb gelezen dat de extra hoge snelheid voor een jaar geldt. Ik hoop dat een jaar later de snelheden worden verhoogd - zoals in de afgelopen tijd - tegen hetzelfde tarief.
 
Geplaatst door Sith Warrior
bij een "normaal" chello account heb je:
dis dikke bullsh*t :mad:
ik heb met mn chello amper 50kb/s ('k zit normaal rond de 20)...
upload ligt altijd rond de 10...maar de down hier is zo brak als ik weet niet wat...
vandaar dat we nu ook @home nemen :cool:
 
Geplaatst door aaajeetee

dis dikke bullsh*t :mad:
ik heb met mn chello amper 50kb/s ('k zit normaal rond de 20)...
upload ligt altijd rond de 10...maar de down hier is zo brak als ik weet niet wat...
vandaar dat we nu ook @home nemen :cool:

Volgens mij is concurrentie op de kabelnetwerken nog niet mogelijk voor consumenten, dus hoe kun je dan @home nemen als je in een UPC gebied woont?
 
Geplaatst door NLspecial


Volgens mij is concurrentie op de kabelnetwerken nog niet mogelijk voor consumenten, dus hoe kun je dan @home nemen als je in een UPC gebied woont?
vraag me niet hoe, maar check http://www.kabelnoord.nl maar...ik kan @home én chello krijgen, en krijg dus nu @home
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan