Programmacode weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

basblok

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Geacht Forum,
Ik heb een bestand waar wel de Macro's worden weergegeven, maar in de VBA is niet de programmacode te zien van de module. Hoe krijg ik die zichtbaar?

Ik zie alle macro's (2 in totaal).
Het is alleen geen VBA maar opgenomen code en dus verschrikkelijk inefficiënt.
Maar erger nog: ik zie heel veel samengevoegde cellen.

Ik zie geen bestand?

Ik heb naar aanleiding van de vorige opmerking het bestandje verwijderd.

Terug naar de tekentafel dus ;)

En xlsx bestand bevat per definitie geen code.

Mijn vraag is of het plaatsen van de teams in het gele vak geautomatiseerd kan worden. Bij meerdere verenigingen spelen teams van dezelfde vereniging in de 1e ronde.

raar dat er een rangschikking opgemaakt wordt zonder te spelen?

@emields
Kijk ook hier eens naar.

ik heb even een vroeger gemaakte (franstalige) competitie omgevormd naar jouw wensen, dus ben ik verder gegaan met mijn bestand. Daarin wordt een competitie aangemaakt volgens de "tabel van Berger" om zo een "evenwichtige" competitie te bekomen. Dan moest ik enkel nog even die dubbels aanpassen naar de 1e match.
Dus bekijk het eens ...

Bijlagen

nieuwere versie

Bijlagen

Ook dit is niet het antwoord waar ik iets mee kan. Het lijkt mij beter dit item te verwijderen; eenvoudig om de reden, dat ik niet goed kan uitleggen wat ik precies bedoel. Sorry voor de overlast. Rangschikken wordt verward met plaatsingcijfer. Voordat wordt gestart met een competitie worden teams in een bepaalde volgorde geplaatst. Daarbij is het van belang dat meerdere teams van dezelfde vereniging in de eerste ronde tegen elkaar spelen. Het gaat er om om dat automatisch te laten bepalen. Maar blijkt dus een niet op te lossen kwestie te worden.

Bijlagen

man toch, iedere team van 2 wordt binnen de 4 ronden afgewerkt, wat wil je nog meer.
Dat is beter dan de gevraagde 1e ronde ... (automatisch respektievelijk 4, 2, 1 en 1 in de 1e, 2e, 3e en 4e ronde), doe het maar eens beter en dat voor 4 tot 32 teams:cool:.

@basblok
Je maakt er voor de helpers een behoorlijk zoekplaatje van.
Je komt steeds met nieuwe, gewijzigde bijlagen zodat niemand er geen snars meer van snapt.
In je laatste bestand welke je hier hebt ge-upload waren tig kolommen verborgen en dat maakt het er ook niet makkelijker op.
In de bijlage heb ik deze naar boven getoverd en tevens de achtergrond kleur "wit" verwijderd.
Wat mij opvalt is dat alle teams hun eigen ID-nr hebben.
Waarom maak je daar geen gebruik van?
Ik heb de teams nu gewoon genummerd zoals ook de nummers in de div speelronden voorkomen.
Klopt mijn aanname?
Ja? Dan kan hier verder op geborduurd worden.

Bijlagen

Beste Peter,
Met alle respect, maar de kolommen had ik verborgen omdat het uitsluitend gaat om wie er 1e Ronde tegen elkaar spelen.
Zoal je kunt zien is dat: 1 tegen 13, 2 tegen 12, 3 tegen 11 etc. Omdat reglementair is bepaalt dat wanneer in een klasse meerdere teams van dezelfde vereniging zitten dienen die in de 1e Ronde tegen elkaar te spelen, heb ik de vraag of dat is te automatiseren. En op grond van het Ver.ID nummer zie je dat kan worden bepaalt wie dat zijn: dus in dit geval heb je op positie 1 ONA 1 staan en op positie 13 ONA 2, immers zijn dat teams van dezelfde vereniging met Ver.ID 11072. Voor alle duidelijkheid: het gaat dus niet om een competitie; het gaat er slechts om te bepalen wie er in de 1e Ronde tegen elkaar spelen. Ik hoop dat ik nu iets duidelijker ben.

Je krijgt meer dan er gevraagd is ,zei ik toch. In bijlage een voorbeeld, die uitgewerkt is als een competitie, maar waarbij je dan enkel bijvoorbeeld de 1e speeldag(en) zou willen gebruiken ... .
Er zijn 32 ploegen, waarvan er respektievelijk 5, 4, 3 en 2 van éénzelfde vereniging (ik heb nog niet je ver.ID gebruikt) komen. Dat wil eigenlijk zeggen dat er 20 "speciale" matchen zijn, die je zo vroeg mogelijk in je "competitie, die geen competitie is", wil laten spelen, om zo "niet-competitie"-vervalsing🤣 te voorkomen.
Als je het met het handje zou oplossen, dan zou je op die 1e dag er maar 6 van kunnen oplossen.
In bijgaand voorbeeld, zou je dan in het tabblad "Berger" kolom BH:BI kunnen zien, dat in de respektievelijk 1e, 2e, 3e, 4e, ... speeldag er 4, 2, 0, 2, ... speciallekes plaats vinden en dat je op speeldag 11 van de 31 alle 20 speciallekes hebben gehad.
Dus ja, wat is er nu beter, die goeie 6 de 1e speeldag en dan eventueel nog zo'n specialleke op de 31e speeldag of de oplossing in bijlage ???

Bijlagen

Peter,
Ik vind het natuurlijk heel fijn dat je probeert de juiste oplossing te maken voor een competitie, maar daar gaat het hier niet om. Die competitie heb ik al, het gaat er alleen om dat in de 1e ronde teams van dezelfde vereniging tegen elkaar spelen. In het bijgevoegde bestandje heb ik de formules in het gele vlak zelf aangepast, maar dat zijn waarschijnlijk niet de juiste. Een controle op die formule zou de oplossing moeten zijn. Wil je nog eens naar de formules in het vak B3:B15 willen kijken en aanpassen? Dit moet toch op te lossen zijn?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan