Programma's die ik niet (meer) heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
3.670
Ik heb in mijn lijst software (start->configuratie->software) een aantal programma's staan die nier meer aanwezig zijn op de computer. Normaal zijn die programma's dan ook weg uit de lijst software, maar dat is niet het geval.

Hoe krijg ik die programma's weg uit Software?

OS: Windows XP Pro SP2

Alvast bedankt:thumb:
 
Nee dat is het hem juist. De software ervan is verdwenen (in C:/Program Files/, maar ze staan nog wel in de lijst Software.
 
Geplaatst door RapGangsta
Er staat heus wel ergens uninstall.
Of zoek gewoon google.
Geef gewoon normale reactie's, met een mogelijk oplosseng.
Lees ook de huisregels even door en dan vooral het gedeelte: Berichten Plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/rules.php
Dat van de huisregels heb ik gisteren ook al gezegt trouwens.

Ik kom niet uit een ei en er staat echt geen uninstal.
In de lijst Software is geen knop te vinden met verwijderen bij die twee programma's.
Er zijn twee andere waar het wel bij staat, maar dan krijg ik een foutmelding. Dat is ook niet zo gek omdat er verder niks op mijn schijf te vinden is. Dus ook geen uninstal-bestandje.
 
Hoi,

Stom dat ik et nu achter kom, had bij 'sommige' programma's eerst in C:/Program Files, alles verwijderd. Toen ik bij Software toen iets wou verwijderen deed ie het niet. En bleef het dus staan. Terwijl het, volgens mij, wel van me pc af was.

Toen ik het programma wat ik wou verwijderen even opnieuw heb geinstaleerd en toen wel gewoon eerst via Software had verwijderd en toen in C:/Program Files, was het wel weg uit me Software lijst.

Kortom: Instaleer het even opnieuw en probeer het dan te verwijderen, misschien dat het dan lukt?
 
Geplaatst door winnie de pooh
Kortom: Instaleer het even opnieuw en probeer het dan te verwijderen, misschien dat het dan lukt?
Daar had ik zelf ook wel aan gedacht, maar bij één lukte dat niet.

De andere drie zijn nogal grote bestanden. Één daarvan was niet legaal, maar heb ik ondertussen wel verwijderd.
Het gaat om bestanden van een aantal GB. 2 GB en die ander (2 in 1, maar twee regels bij Software) is 3 GB.

Ik hoop dat er dus nog een andere oplossing is:) 5 GB is niet iets wat je even download;)

Opnieuw downloaden is eigenlijk mijn één nar laatste oplossing.
 
Geplaatst door rve123

Geef gewoon normale reactie's, met een mogelijk oplosseng.
Lees ook de huisregels even door en dan vooral het gedeelte: Berichten Plaatsen: http://www.helpmij.nl/forum/rules.php
Dat van de huisregels heb ik gisteren ook al gezegt trouwens.

Ik kom niet uit een ei en er staat echt geen uninstal.
In de lijst Software is geen knop te vinden met verwijderen bij die twee programma's.
Er zijn twee andere waar het wel bij staat, maar dan krijg ik een foutmelding. Dat is ook niet zo gek omdat er verder niks op mijn schijf te vinden is. Dus ook geen uninstal-bestandje.
jonge, ik weet dat heus wel.
het is gewoon informatief.
 
Geplaatst door RapGangsta

jonge, ik weet dat heus wel.
het is gewoon informatief.
Wat je informatief noemt:confused:

Jou eerste reactie is gewoon een reactie waar ik niks aan heb. Vertel dan waar ik dat uninstal-bestandje zou moeten vinden of geef een link, maar zeg niet "Of zoek gewoon google.": http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=214634 (bericht van mumzel).

Als je denkt iets te kunnen toevoegen even een fatsoenlijke reactie geven dus.
 
Geplaatst door rve123
Opnieuw downloaden is eigenlijk mijn één nar laatste oplossing.
Niks opnieuw downloaden, maar wel EasyCleaner even downloaden. :)
Hiermee kun je niet alleen je overbodige bestanden opruimen en het register opschonen, maar het programma helpt je ook van die items in de softwarelijst af - zie bijlage.
Selecteer de items waar je vanaf wilt en klik op Delete.
Via EasyCleaner kun je ook programma's verwijderen door op Uninstall te klikken.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Die werkt prima inderdaad.
Regcleaner is er ook zo een.
 
Met de CCleaner b.v kan je die waarde verwijderen.

Open CCleaner > Tabblad gereedschap > Het programma aanwijzen dat verwijderd moet worden > Waarde verwijderen > OK.

Tip: Verwijder programma's via Configuratiescherm > Software. Sluit je pc af en start dan weer op en controlleer je Programs Files map.
 
Geplaatst door l.slaats.
Tip: Verwijder programma's via Configuratiescherm > Software. Sluit je pc af en start dan weer op en controlleer je Programs Files map.
Normaal doe ik dat ook, maar ik had daar problemen mee.
Bij Adobe Acrobat Pro liep het verwijderprogramma keer op keer compleet vast.
Die andere 3 waren al verdwenen van mijn hardeschijf. Bij Adobe Audition heb ik geen idee van de oorzaak. Bij de delen van America's Army heb ik wel een idee. Namelijk dat ze zijn verwijderd bij het verwijderen America's Army zelf. Er staan nu nog twee delen om een server op te zetten.

Het gaat uds om Adobe Audition, Adobe Acrobat Pro en twee delen van America's Army.

Deze zijn zowel in CCleaner als in EasyCleaner niet te vinden.
 
Adobe staat daar wel een beetje om bekend. Althans in mijn vrienden en kennissenkring.
Je zou even rond kunnen snuffelen in je register met regedit.
Be carefull!
 
Geplaatst door A.J.
Adobe staat daar wel een beetje om bekend. Althans in mijn vrienden en kennissenkring.
Ik ben er ook aardig bekent mee met de hardnekkigheid van Adobe producten.

Ik heb even een snelle zoektoch gedaan naar Adobe Acrobat Pro (en combinatie's daarvan), maar ik kom weinig tegen. Wel sleutels van Adobe Acrobat, maar Adobe Reader komt ook voor als Acrobat (dat kwam ik tegen bij de installatie ervan). Dus ik kan wel alle sleutels gaan verwijderen met Acrobat, maar dan werkt Adobe Reader ook niet meer.


Ik heb voor installatie van Adobe Reader, wel een registercleaner over mijn register gegooit: CCleaner en zojuist ook nog even EasyCleaner, maar dat mocht ook niet helpen.
 
Probeer het anders eens in de veilige modus > verkenner > bestand zoeken en verwijderen.
 
Dat is juist de makke met Adobe, ze zijn als het ware met elkaar verweven.
Een fabrikant als Steinberg heeft dat ook.
Alles eraf kinkelen en dan alleen de Adobe producten herinstalleren die je wilt hebben?
 
Ik heb geen apparte mappen meer kunnen vinden.

Alles verwijderen en dan het goed opnieuw installeren vind ik ook niet alles. Ik gebruik namelijk dagelijks Photoshop CS2 en deze is gedownload, maar daar heb ik geen installatiebestandje meer van:(
Die zou ik dus eerst moeten downloaden.

Ik kies ervoor om opnieuw te installeren en dan daarna te verwijderen.
Dit ga ik nu alleen niet doen.

Ik zet het topic op opgelost. Wanneer het niet lukt zet ik hem weer op niet opgelost en zal ik vertellen wat er wel en niet is gelukt.


Bedankt allemaal:thumb::thumb:
 
RVE, ik zit met hetzelfde probleem.. Ik krijg de melding 'deze actie is alleen geldig voor producten die momenteel geïnstalleerd zijn' waardoor Windows wel één bestand ziet en hem niet verwijderd.

In eerder genoemde programma's krijg ik het ook niet weg.

Als je het nog eens weet houd ik me aanbevolen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan