programma's in systemtray sneller laten opstarten tijdens opstarten XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb een hekel aan het wachten op het laden van al die pictogrammetjes in mijn systemtray, ik heb niet zo'n heel snelle PC, Pentium 3, 500 mhz ongeveer 300 mb intern geheugen, dus ik probeer ook zoveel mogelijk programma's die al opstarten bij windows te vermijden en kies ik voor handmatig opstarten, dit is erg irritant dus ik vroeg me af of ik het laden van die programma's in mijn systemtray kan versnellen, zo ja hoe? Alvast dank.

Je kan natuurlijk gewoon via start uitvoeren msconfig naar tabblad opstarten gaan en daar uitvinken wat je echt niet opgestart hoeft te worden. Dat scheelt alweer. Verder is er een programma wat bootvis heet en deze zegt het opstarten te versnellen. Probeer die ook eens.

http://www.soft32.com/download_19687.html

Wat heb je voor anti virus en dergelijke op je systeem staan?

kijk eens bij start-uitvoeren-msconfig-opstarten wat je al kan uitschakelen. wat start je eiglijk allemaal mee op? hoeveel RAM heb je precies?(kun je zien bij systeemeigenschappen: rechts klikken in het scherm van deze computer en dan eigenschappen, je ziet dan een kadertje en ergens vanonder zie je het aantal megabyte geheugen) is je pc spyware en virusvrij? al eens gedefragmenteerd? hoeveel ruimte heb je nog vrij op je schijf(en)?

volgens mij werk je onder xp: dan is het niet egt abnormaal dat hij zo traag opstart(wat bedoel je met traag: hoelang duurt je opstart) ik bedoel: ik zit met een 1,5 ghz(amd athlon xp 1700+) en hij start op in 45 seconden. als hij bij jou in drie minuten zou opstarten dan is dat normaal voor die pc die jij hebt. kijk anders eens of je cpu wat kan geupgradet worden(kweet niet of je met jou moederbord nog veel kan bijsteken maar dat moet je mar eens vragen bij hardeware-processor(koeling)) ik zou ook met de pc die jij mar hebt alleen de virusscanner laten opstarten en bv msn agterwege laten omdat dit een zeer zwaar programma is(ook mijn P4, 3,0 ghz heeft enkele seconden meer tijd nodig om op te starten: i.p.v. 25 seconden 28 dan)

Er worden bij mij maar 5 programmas opgestart.
Zo heb ik Ahead , Nero en de Printer uitgeschakeld met het opstarten.

En Messenger word bij mij ook niet opgestart, die gebruik ik pas als ik mijn hotmail open.
Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Lucia

Voor alle duidelijkheid ik heb programma's uit geschakeld staan die ik niet in de systemtray wil hebben. Ik heb nu de hoognodige dingen erin staan zoals firewall, virusscanner (Norton Anti Virus), volume control en MSN.

virusscanner (Norton Anti Virus)
Dit is waarschijnlijk de vertrager op jou pc. Norton is een vrij zwaar anti-virusscanner, ook al heb je redelijk wat aan geheugen.
Welke firewall gebruik je?

Geplaatst door crash

Dit is waarschijnlijk de vertrager op jou pc. Norton is een vrij zwaar anti-virusscanner, ook al heb je redelijk wat aan geheugen.
Welke firewall gebruik je?

Sygate Firewall ook deze is altijd als laatste in mijn systemtray en met opstarten erg traag. Is er geen manier om die programma's sneller op te laten starten in je systemtray?

maar hoe snel start je pc dan op?(2 minuten? 3?...)

volgens mij is het tog eens tijd om te gaan upgraden vreesek...(zeker nieuwe cpu: 2 ghz zou zeker goed moeten zijn, ramgeheugen tot 512 upgraden, maar ik vrees dat je dan je motherboard ook zal moeten vervangen:() speel je games met je pc?

Geplaatst door skelle
maar hoe snel start je pc dan op?(2 minuten? 3?...)

Hou nooit de tijd in de gaten maar binnen 1 minuut is ie toch wel echt opgestart.
Extra geheugen ben ik nog niet van plan om er bij te prikken, mijn intern geheugen is nu 324 mb.

Geplaatst door erwin32
Hou nooit de tijd in de gaten maar binnen 1 minuut is ie toch wel echt opgestart.
Hoe snel wil je hem dan laten opstarten?:confused:
Voor jou PC is dit best vlot.:)

Dit valt echt toch in de normale van opstarten.

Als ik de knop indruk voor de pc op te starten, duurt het bij mij ook zeker 1 minuut.

Lucia

Geplaatst door crash

Hoe snel wil je hem dan laten opstarten?:confused:
Voor jou PC is dit best vlot.:)

Valt Sygate dan niet vlugger op te starten, want daar is altijd het wachten op...

Je kunt dat soort programma's niet sneller hun werk laten doen. Ze hebben nou eenmaal de tijd nodig om te activeren.

Geplaatst door crash
Je kunt dat soort programma's niet sneller hun werk laten doen. Ze hebben nou eenmaal de tijd nodig om te activeren.

En kun je programma's in je systemtray wel toewijzen om als 1st, 2st enz. op te laten starten? Want nu is het zo dat dit heel wisselend is, de ene keer is mijn volume control als eerst opgestart, de andere keer MSN. Kun je dat toewijzen?

heeft dat dan nut:confused: je zal dit egt niet sneller krijgen hoor, 1 minuut is egt wel zeer snel en trouwens: eenmaal de pc opgestart is hoef je hem tog niet om de 5 minuten uit te doen? je kunt tog terwijl de pc aan het opstarten is even iets anders doen

Geplaatst door erwin32

En kun je programma's in je systemtray wel toewijzen om als 1st, 2st enz. op te laten starten? Want nu is het zo dat dit heel wisselend is, de ene keer is mijn volume control als eerst opgestart, de andere keer MSN. Kun je dat toewijzen?
`

Nee, dat kan je niet toewijzen.
Maarre ik wil niet zeuren, maar zal je niet gewoon tevreden zijn? 1 Minuut en dan nog met Norton is meer dan mooi:thumb:

Opstart is bij ook in volstrekt willekeurige volgorde alhoewel NIS 2004 meestal wel als laatste, die moet nog ff wat scannen alvorens te verschijnen. Binnen 1 minuut? Jee...:thumb:

Geplaatst door Raymond Bos
`

Nee, dat kan je niet toewijzen.
Maarre ik wil niet zeuren, maar zal je niet gewoon tevreden zijn? 1 Minuut en dan nog met Norton is meer dan mooi:thumb:

Waarom zou ik tevreden zijn? Dat is nog altijd aan mij om dat te bepalen, vind je niet? Het was maar gewoon een vraag. Maar laat maar hoor, ik hou het hier wel bij...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan