programma's installeren blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Kan je in windows xp (pro) het installeren van programma's blokkeren zodanig dat je gerust weet dat niemand software zal installeren behalve jij en jij alleen?

Ik had graag zoveel mogelijk informatie en mogelijkheden/opties daarvan gekend... alvast bij voorbaat dank.

En als er 1 gebruiker op de pc actief is en dat dus de administrator is?
Zijn er eventueel andere mogelijkheden? Ik ben echt op zoek naar zoveel mogelijk opties.

Gewoon die ene gebruiker, die administrator-account dus, beveiligen met een goed wachtwoord en klaar!

Kan dit ook via de admin in veilige modus? Dat enige account moet nl wel beschikbaar blijven zonder wachtwoord...

Als administrator die aanpassingen aanbrengen in de gebruikersaccount met die administrator rechten, nu wil je het onmogelijke.

Dus afmelden, dubbelklik ctrl, alt, delete, aanmelden als administrator en bij de gebruikersaccounts die administrator een wachtwoord geven, de gebruiker met administrator rechten aanpassen met gpedit.msc en die hoeft geen wachtwoord te hebben.

Sorry, maar dat begrijp ik niet helemaal? Waarom geen wachtwoord op die ene account??

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, lange pier.

Dus er is 1 gebruikersaccount actief op die pc... die is (toevallig) administrator (beheerder) en moet dat blijven.
Maar je hebt dus wel nog de administrator die automatisch ook beheerder is. Kan ik daar een wachtwoord opzetten met gelimiteerde rechten voor de gebruikelijke gebruiker zonder dat ik die gebruiker een account met beperkte mogelijkheden wordt. Dus die account moet ook beheerder blijven.

Als ik kies voor andere gebruiker en ik druk op ctrl+alt+del gebeurt er niets... (of moet ik eerst echt daadwerkelijk afmelden?), ik ken die 'administrator' enkel van in veilige modus te zien.

Indien het niet mogelijk is, is er een andere manier om er een soort code op te zetten waardoor het niet mogelijk is programma's te installeren?

@mrmusic: dat account moet beschikbaar blijven, er zit 1 gebruiker op die pc, een nieuwe account aanmaken is overbodig... Maar die ene gebruiker mag geen programma's kunnen installeren.

Anyway, ik ga met de info die ik zonet heb gekregen en eigenlijk zelf eerst aan het overwegen was eens verder proberen, ben ik er niet tevreden over dan probeer ik hier opnieuw.

Je draait de boel om, als je opstart gebruik je het gebruikersaccount met beheerdersrechten, die administrator is degene waar je bij installeren een wachtwoord op kon geven, waar de meeste het leeg laten, die dien je nu wel een wachtwoord te geven, en die gebruiker de rechten ontnemen ,met gpedit waar je dat voor wilt, dan is het dus geen gebruiker met beheerdersrechten meer, die heb je immers afgepakt.

Maar als je de administrator geen wachtwoord geeft, kan iedereen zich als administrator aanmelden na ctrl, alt, delete, logisch toch?

ja, maar dat werkt hier alleen als alle andere gebruikers afgemeld zijn, anders krijg ik geen reactie als ik op alt+ctrl+delete druk.

Bedankt voor de info, maar ik denk dat ik toch hoop op een andere manier.

De gebruiker moet beheerder blijven, voor het geval ik wel eens op de pc ben en dus wel van daaruit een programma wil installeren, en de admin hou ik liever ook wachtwoordvrij, het wachtwoord zou ik dan zelden gebruiken en niet meer weten als ik echt in de admin moet komen.
Ik weet dat het ongebruikelijk lijkt, maar ook niet iedereen moet zien dat ik de pc heb beveiligd, wil niet overkomen alsof ik geheimen heb ofzo, dus kan het op een andere (minder zichtbare) manier?

Als administrator die aanpassingen aanbrengen in de gebruikersaccount met die administrator rechten, nu wil je het onmogelijke.

Dus afmelden, dubbelklik ctrl, alt, delete, aanmelden als administrator en bij de gebruikersaccounts die administrator een wachtwoord geven, de gebruiker met administrator rechten aanpassen met gpedit.msc en die hoeft geen wachtwoord te hebben.

Dat had ik hier toch duidelijk aangegeven.:confused:
Snap het probleem niet, deze manier werkt prima, en je kunt er zelf ook nog op.

Maar ja, je kunt wel het onmogelijke willen, maar een auto niet laten starten met de goede sleutel wordt wel moeilijk zonder iets aan de bedrading te doen.:rolleyes:

Zoek de msiexec.exe file op en hang daar dan een wachtwoord aan, maar die werkt weer niet voor andere type's setup files.

Maar ja, je kunt wel het onmogelijke willen, maar een auto niet laten starten met de goede sleutel wordt wel moeilijk zonder iets aan de bedrading te doen.:rolleyes:

Wat bedoel je hier precies mee?

Zoek de msiexec.exe file op en hang daar dan een wachtwoord aan, maar die werkt weer niet voor andere type's setup files.

kan je hier wat meer uitleg bij geven? Hoe het in zijn werk gaat etc...?

Leesvoer en over die auto dien je gewoon goed te lezen, gewoon hoe het daar staat, dus.

ow, je hebt het over een auto als wagen XD
dacht dat je het over een auto als 'auto(matische) installatie' had en over de sleutel als key (code om tijdens installatie in te geven) en de bedrading van de pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan