Programma's installeren nauwelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hallo.

Mijn zwager heeft een Packard Bell iStart B4005 gekocht. Op deze pc stond Vista geïnstalleerd. Er zat 512mb geheugen in, waarvan een deel werd gedeeld voor video.

Dit liep allemaal allemaal voor geen meter, en dus hebben we er 1 gig ram ingezet, en ik had nog een Nvidia 6800 256 mb grafische kaart liggen, dus die hebben we er ook ingezet.

Toen begonnen de problemen pas echt. Vista crashte continue. Nvidia kaart er weer uit gehaald, pc bleef crashen. Systeemherstel crashte, Packard Bell recovery deed het niet, drama dus.

Omdat m'n zwager toch niet blij was met Vista, ging ik toen proberen of ik Xp er niet op kon zetten. Ik heb toen de harde schijf geformatteerd om Xp te installeren. Xp installeerde niet. Tijdens het kopieëren van de bestanden van de cd naar de hdd kwamen er vele meldingen over onleesbare, of corrupte bestanden. Drie verschillende cd-spelers erin gehangen, steeds dezelfde soort meldingen, maar wel steeds over andere bestanden. De cd was volledig onbeschadigd.

Ik heb toen diezelfde (legale) versie van Xp op een andere harde schijf in een andere pc geïnstalleerd, deze schijf in die Packard Bell gedaan, en opgestart. Dit leek allemaal best goed te gaan, behalve dat hij nu op basis van een soort willekeur progamma's wel of niet installeert. Spelletjes, drivers, of wat voor programma's dan ook, soms installeren ze wel soms niet, soms na 3 keer wel, soms nooit. En altijd gaat het om 'onleesbare' of 'corrupte' bestanden oid. Veel van die programma's heb ik bij uitgeprobeerd bij wijze van test; geen problemen.

Is er iemand die enig idee heeft wat er hier aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt

heb je het geheugen wel getest?? want daar heb je het verder niet over,want je hebt er wel 1gb bij geplaatst zeg je??

Oh ja. Ik heb Memtest laten draaien en die gaf geen enkele foutmelding.

dat liep allemaal voor geen meter.

Hiermee bedoel je vast dat het traag liep, maar kreeg je hier ook al fouten?

Verder ben ik het eens met Bertus. Haal het zelfgeplaatste moduletje weer uit de kast en alles zou moeten werken. Geheugen dat op andere snelheden werkt of b.v. niet double sided is terwijl de andere module dit wel is, kan onverwachte problemen opleveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan