programmas lopen vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoes

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Berichten
180
Hey hier ben ik terug met het volgende probleem:

-als ik een programma opstart zoals ares,xfire,icq,klite,msn messenger dan open ik ze (xfire icq en msn melden zich aan en lopen vast ) en komt er bovenaan programma reageerd niet.

-gisteren rond 5 uur ging alles goed dan ik liet mn pc aanstaan ik was er op bezig dan open ik ares die loopt vast

-xfire stond zelfs nog aan en ik was aangemeld en ik sluit hem af en start hem dan opnieuw op en die loopt ook vast.

- maar ik vond het raar dat hij windows update ik denk dat het daar aan lag
een 14 tal updates deed hij waaronder het meest voor office 2003 zoals sp2 mss moet die updates een verwijderen maar ik weet niet welke de recenste zijn om ze te verwijderen.


(firefox bitdefender wmp en nog programmas lopen niet vast )

ik had did probleem nog eens en dan was ik zo blij dat ik het had verholpen door een nieuwe account aan te maken en dan ging alles terug ) maar ik moest wel dan terug al mn bestanden kopieren (30giga) ik heb daar terug geen zin in en al mn instellingen terug op normaal brengen.

programmas die ik dan heb geinstaleerd : acrobat reader pro 7 - norton av 2006 dat is zoal alles.

pc specs: Manufacturer:
ACER
Processor:
Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz (2 CPUs)
Memory:
1024MB RAM
Hard Drive:
245 GB Total
Video Card:
Radeon X1300 Series
Monitor:
Plug en Play-monitor
Sound Card:
Realtek HD Audio output
Speakers/Headphones:
hp
Keyboard:
Trust
Mouse:
Trust
Mouse Surface:
i dont know
Operating System:
Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.050301-1519)

hopelijk brengt dit jullie verder
 
- maar ik vond het raar dat hij windows update ik denk dat het daar aan lag
een 14 tal updates deed hij waaronder het meest voor office 2003 zoals sp2 mss moet die updates een verwijderen maar ik weet niet welke de recenste zijn om ze te verwijderen.
De Windows XP updates, die b.v. na elke herinstallatie van Windows XP worden gedownload, zijn voor 90% fixes van veiligheidslekken. Ik zou die nooit verwijderen.
En in jouw plaats zou ik bij dat soort meldingen het volgende als eerste proberen.
Leg de installatie CD van Windows XP in de lade van de CD/DVD-speler, ga via Start naar Uitvoeren en type in het venster: sfc /scannow (let op de spatie tussen "c" en "/") en druk op Uitvoeren. Windows XP gaat nu essentiele systeembestanden repareren of vervangen vanaf die CD. Er komt een voortgangsschermpje op je Bureaublad.
Het is niet gezegd dat je probleem hiermee is opgelost, maar het lijkt me een goede start.
 
Laatst bewerkt:
Nog even, heb je de instellingen van Windows Firewall goed ingesteld? Uitzonderingen gegeven voor de naar buiten "bellende" programma's?
 
Bedankt voor je reactie maar als ik mn pc kochte stond windows op de harde schijf en instaleerde hij zichzelf.
Dan als alles gedaan was moest ik een rescue cd maken en die was 6 cd :shocked:
En ik weet neit of het met die cd zal gaan ik heb ook nog geprobeerd met een win xp pro sp2 cd maar hij zegt dat het de verkeerde cd is ik zal eff kijken naar de oplossingen die je me hebt gegeven.

En die firewall ligt af ik heb bitdefender
 
Laatst bewerkt:
ik heb geprobeerd met die command maar het lukte niet ik moet een win xp pro sp2 cd inleggen ik doe dat en hij heeft nog steeds dezelfde melding

en van die firewall ik zie dat wel niet staan wat jij daar zei


aja nog iets bij mijn vader zn account op dezelfde pc werkt alles zeer goed :D

bij mij natuurlijk niet :(

iemand nog een idee PLZ
 
En die firewall ligt af ik heb bitdefender
De programma's die je noemt als "probleemgevallen" zijn allemaal programma's die naar buiten willen, die een poort geopend willen hebben. Ik denk dat je dan goed in BitDefender moet zoeken, waar je dat in kunt stellen. Opties? Instellingen? Preference?
Kijk waar je op kunt geven, welke programma's "naar buiten" mogen.
 
De programma's die je noemt als "probleemgevallen" zijn allemaal programma's die naar buiten willen, die een poort geopend willen hebben. Ik denk dat je dan goed in BitDefender moet zoeken, waar je dat in kunt stellen. Opties? Instellingen? Preference?
Kijk waar je op kunt geven, welke programma's "naar buiten" mogen.


Ik zal eens goed kijken en eens test doen ik ga bitdefender uitschakelen en dan proberen of xfire nog werkt
 
ik heb het allemaal geprobeert niets werkte het mocht naar alle poorten verbinden

en het is niet gelukt ik weet het niet meer bij mijn vader op dezelfde pc werkt alles normaal

ik denk dat het iets met die poorten of internet te maken heeft mss met iets die die programmas gebruiken (weetik veel)
 
Laatst bewerkt:
oej ik denk dat ik mezelf terug goed vindt ik heb een paar keer zitten kijken en ik heb het probleem heb gevonden ik ging naar dat beveiligingscentrum en bekeek eens een paar dingen en dan viel ik op INTERNET OPTIES daar deed ik alles standaart en probeerde xfire eens en ik kon me aan melden en ares en msn werkten ook

ty Boeing_737:thumb: :thumb: :thumb: :D
 
bij mijn vader op dezelfde pc werkt alles normaal
Met wat voor gebruikersaccount log je in op de PC? Heb je wel dezelfde rechten als je vader? Heb je je eigen netwerkverbinding of gebruik je dezelfde als je vader?
 
Oeps, dat was tegelijk! Mooi, het belangrijkste is dat je probleem is opgelost.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan