Programma's niet laten opstarten die niet in msconfig/ccleaner staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orian

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo,

Ik krijg de laatste tijd vaak meldingen dat mijn bluetooth programma de oorzaak is van het crashen van de windows verkenner. Dit terwijl ik bluetooth nooit gebruik (op een keer na). Dus ik ging opzoek naar dat programma, waarna ik er in het taakbeheer achterkwam dat deze draaide (en dus automatisch met windows moet zijn opgestart).
Nu leek mij de standaard oplossing naar msconfig te gaan, en hem hier uit te vinken. Maar hij staat hier niet bij :confused: . Er staat wel een andere bluetooth applicatie, die al is uitgeschakeld (=niet mee opstart). Dit is TosBtMng.exe . Degene die ik wil uitschakelen is TosBtSrv.exe .

Hetzelfde probleem heb ik met punkbuster. Het programma PnkBstrA.exe blijft ook altijd lopen (en gaat automatisch aan). Het hoort vermoedelijk bij Quake live, de enige punkbuster gebruikende game die ik heb geinstalleerd. Ik wil dus graag dat hij punkbuster pas opstart bij het gebruik van dat programma, en afsluit zodra ik die afsluit.

Beide programma's staan ook niet in de opstart map van ccleaner, waar ik ook al heb gekeken :(

Mijn prioriteit naar het niet opstarten gaat uit naar die van bluetooth, omdat hij mijn pc laat crashen. Maar mocht iemand een oplossing (ik gok dat het dezelfde is als hij bestaat) dan ben ik daar ook zeer benieuwd naar. ;)

Alvast bedankt.

Edit: laat ik nog even vermelden dat beide programma's pas zichtbaar worden in het taakbeheer aangeef alle programma's (niet alleen die van mij) te willen zien. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft dat ik ze niet kan uitschakelen? Er staat overigens maar 1 account op deze pc, dus het is niet dat ik ze via een andere account kan/moet uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Heb je al gekeken in het configuratiescherm?

Configuratiescherm > Programma's > Opstartprogramma's wijzigen

Uitvoeren (run) > services.msc intypen

In de lijst die je nu voor je krijgt naar de functie zoeken en rechtermuisklik kiezen voor uitgeschakeld of handmatig opstarten.

Bij handmatig opstarten moet je hem zelf uitschakelen en inschakelen.

Hartelijk dank allebei, het is me gelukt beide programma's uit te schakelen :), uiteindelijk gelukt via services.msc, want in die andere kon ik ze niet vinden ;).

Echter, in mijn eeuwige zoektocht nutteloze programma's uit te schakelen kwam ik de google updater tegen. Dit tot mijn verbazing, omdat ik hem vrij zeker heb geuninstalled (gewoon via het configuratiescherm). In een poging dit opnieuw te doen kwam ik erachter dat hij daar niet meer bij staat :(.
Dus besloot ik maar om hem op dezelfde manier als punkbuster en bluetooth uit te schakelen. Inderdaad kwam ik daar een google update programma tegen (hij staat ook niet bij msconfig/ccleaner), maar na deze op handmatig te zetten, en te herstarten bleef de updater actief? Schijnbaar is dat dus een ander programma? Maar die staat er niet meer bij vermeld :(.

In de bijlage zit een plaatje van de updater volgens taakbeheer en een volgens services.msc. Misschien dat iemand een verschil ziet?

Nog een laatste vraagje: wat is het verschil tussen handmatig en uitgeschakeld? Kan ik bij uitgeschakeld het programma helemaal niet meer starten oid?

Bijlagen

• services.jpg
    services.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 44
  • taakbeheer.jpg
    taakbeheer.jpg
    8,3 KB · Weergaven: 27
Als je hem uitschakelt, kan hij niet meer starten. Bij handmatig kan het systeem hem starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan