programma's staan niet in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

pouletten

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2010
Berichten
70
Beste,

Ik wil graag mijn laptop opschonen. Er staan een aantal programma's op die ik niet gebruik, maar die wel actief zijn. Een voorbeeld hiervan is Google Drive.
Nu wilde ik deze programma's verwijderen via het configuratiescherm, maar de meeste programma's komen niet in deze lijst voor. Ik heb ook gekeken of er een uninstall bestand in de map van (bijv) Google Drive zelf zat, maar dit kan ik niet vinden. Een paar andere voorbeelden van programma's die op mijn laptop staan, maar niet in deze lijst voorkomen zijn: Avast, VLC, DOS-box, anno 1701, Steam en UT3. Hoe kan het dat deze programma's niet in die lijst voorkomen? En hoe krijg ik een Google Drive van mijn laptop af?

Alvast bedankt

Pouletten
 
1.Klik op het pictogram Google Drive in het systeemvak.
2.Kies Voorkeuren in het menu.
3.Wanneer het venster 'Voorkeuren' van Google Drive wordt geopend, kiest u Account loskoppelen.
4.Ga naar het menu Start van uw pc en selecteer Configuratiescherm.
5.Selecteer vervolgens Programma's en Programma's en onderdelen.
6.Selecteer Google Drive en klik vervolgens op Verwijderen.
Bron : https://support.google.com/drive/answer/2375081?hl=nl
 
Dank je voor het antwoord, maar hey is die lijst van programma's en onderdelen
waar die programma's niet in voorkomen. Hoe kan dat?
Gr
pouletten
 
Download de laatste versie van Ccleaner Free, klik op de tab "Gereedschap" en dan op de tab "Deïnstalleer programma's" en kijk of ze daar wél tussen staan.
Onder de tab "Opstarten" kun je evt. programma's uitvinken die niet mee mogen opstarten, tevens kun je daar naar de bijbehorend map (waar het programma in staat en ook als het goed is de uninstall000.exe) of naar de registersleutel springen of gewoon de waarde verwijderen (mocht het al gedeïnstalleerd zijn), door het programma in de lijst te selecteren en rechtsklikken (contextmenu).
 
Laatst bewerkt:
Ok, dit is de juiste weg:

Aanmelden als (een) Beheerder
Start, Configuratiescherm, Programma's en onderdelen

In de lijst moeten programma's als Google Drive, Avast!, & VLC, etc.., aanwezig zijn.

Zoniet, dan moet je Windows in Veilige modus herstarten & aanmelden als Administrator (Beheerder).
Vanaf daar weer: Start, Configuratiescherm, Programma's en onderdelen
Zorg ervoor dat de programma's zelf via opties niet automatisch zijn opgestart, & afgesloten zijn.

Lukt dat niet, dan is de methode beschreven door Mik Zjegger een optie, waarschijnlijk is het gewenste te verwijderen programma al verwijderd, maar onder de verkeerde gebruikers-account.
In dat geval de waarde uit het register verwijderen, herstarten, & opnieuw Ccleaner draaien, zowel Opschonen als Register, herstarten.

Overigens vind ik de door djangoleone gevonden oplossing zeer elegant.
 
Uiteindelijk heb ik het via CCleaner kunnen verwijderen. Heeft één van jullie misschien enig idee hoe het kan dat deze programma's niet voorkomen op de lijst "programma's en onderdelen verwijderen" vanuit het configuratie scherm?
 
Geen idee, sommige externe software werkt soms beter dan de door Windows ingebouwde programma's.
:p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan