Programma's starten niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

siltriarts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2015
Hallo,

ik heb het probleem dat veel programmas op de achtergrond opstarten, zijn dus NIET zichtbaar in de taakbalk, alleen in het taakbeheer.
Ik heb al vanalles geprobeerd, pc terug te zetten voordat updates zich installeerden, virusscanners eraf gegooid want nadat ik die eraf gooide werkte het wel even.
Nu heb ik mijn laptop moeten herstellen omdat ie niet meer opstarte, dus ik kan hem niet meer terug zetten voordat er een virusscanner was geinstalleerd :s.
Ik heb geprobeerd programmas in compatibiliteitsmodus op te starten, werkt ook niet, de-installeren en opnieuw installeren, werkt ook niet.
Niks werkt en ik heb die laptop dringend nodig voor t werk dus alles moet zo rap mogelijk weer werken :s

Van virusscanners zijn doorgaan ook removal tools te downloaden/gebruiken als het virusscannerprogramma niet meer voorkomt in Programma's toevoegen en verwijderen.
Zoek in Google naar: removal <virusscannernaam>
bijv.: removal AVG

Kijk in ieder geval (misschien had je dat al gedaan) ook in Programma's toevoegen en verwijderen (= appwiz.cpl )
Verder: Het is (olie-)dom om meerdere virusscanner tegelijkertijd op je pc te hebben. Dus check (nadat je bovenstaande zaken gedaan hebt) of er nog maar (max.) 1 virusscanner op staat.
PS: Ik bedoel hier niet adware-verwijderaars (zoals ADWCleaner, Malwarebytes Anti-Malware), ik bedoel echt virusscanners waarvan je er maar 1 op tegelijk geïnstalleerd mag hebben.

Tijs.

na een hoop geknustel en gedoe heb ik 1 programma kunnen opstarten door het als administrator uit te voeren, helaas werkte dit niet voor een ander programma, die wilde ik in het taakbeheer verwijderen toen ik er per ongeluk op dubbelklikte en toen starte het wel op, puur geluk dus.
Ik heb het programma intussen 3 keer geopend om te zien of ie het gewoon doet en hij doet het (voorlopig!) weer gewoon.
ik durf nu wel geen virusscanner meer te installeren, de eerste keer begon het probleem daardoor en de 2de keer door updates, die heb ik ook al afgezet.
Als ik een keer een nieuwe laptop aanschaf installeer ik wel gewoon vista erop, ik heb echt een hekel aan W7-8 :s

Ik zie in je posting niets terug over het deïnstalleren van de antivirus (al dan niet via een gedownloade removal tool).

Ik heb nog een tip voor je: In msconfig.exe , in tabblad Opstarten staan (bijna alles van) de automatisch opstartende programma's. Daar kun je evt. wat (automatisch) opstartende programma's uitvinken.
In tabblad Services kun je (met het vinkje "Microsoft services verbergen" aan) evt. een aantal (automatisch) startende services die geïnstalleerd zijn door programma's die niet van Microsoft zijn uitvinken.
Natuurlijk kun je ze (later) ook weer (allemaal of gedeeltelijk) aanvinken, mocht blijken dat je ze (toch) nodig hebt.

Verder, off-topic, vind ik de manier van communiceren die je doet niet passen bij een forum. Je praat alleen maar vanuit jezelf, je negeert blijkbaar de gegeven tips, geen "dank je wel" richting de helper(s) voor hun hulp etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
sorry hoor als mijn manier van communiceren niet perfect is, ik ben ook maar een mens met een gebrek in communicatie, daar heb ik ook niet om gevraagd.
En ik negeer je tips helemaal niet, ik heb ze zelfs allemaal nagekeken en zelfs opgeschreven in een word doc voor de volgende keer dat zoiets als dit zich nog eens voordoet. Ik ben gewoon niet iemand die continu gaat zeggen: ja dat heb ik gedaan, ja dat heb ik nagekeken..
En misschien heb ik zoiets van: het probleem is waarschijnlijk toch niet helemaal opgelost, moet ik dan al dank u op voorhand gaan zeggen.
Allee ik laat het hier maar bij en zal volgende keer wel op een ander forum mijn vraag stellen als dat nodig blijkt te zijn.

Dank je voor je hulp in ieder geval.

Het maakt niet uit op welk forum je je vraag stelt: Duidelijke terugmeldingen wat je met de tips gedaan hebt (of gaat doen) moet op elk forum.
En als het probleem niet helemaal is opgelost dan kun je dat gewoon terugmelden, vooropgesteld dat de terugmeldingen op de gegeven tips ook in orde is (anders weet niemand wat de precieze status is).

Verder: Graag gedaan. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan