Programma's tijdens gebruik op achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxries

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Beste mensen,

Het volgende probleem speelt nu bij mij: Tijdens het gebruik van alle programma's gaat het programma op redelijk willekeurige momenten over naar de achtergrond. Bij sommige spellen minimaliseert het spel zelfs. Tijdens het typen van dit bericht bijvoorbeeld kan ik niet aan 1 stuk dit bericht typen, omdat de computer het programma als het ware op de achtergrond zet. De pc is helemaal nieuw en ik heb windows 7. Hopelijk kan iemand me helpen.

Beste ajaxries,
Bij minimaliseren zie ik voor me wat er gebeurt, maar wat bedoel je met "gaat het programma over naar de achtergrond"?
En wat doe je vervolgens om het weer op de voorgrond te krijgen?

Bij 'op de achtergrond' bedoel ik hetzelfde als dat je op de start-knop drukt.
Het enige verschil is dat de startknop niet wordt ingedrukt, maar met het programma gebeurt hetzelfde.

Ik heb het nog niet helder voor de geest!
Kun je misschien een print screen sturen?

Heb je al gechecked of je toetsenbord geen kuren heeft dan ?

Heb je al gechecked of je toetsenbord geen kuren heeft heeft dan ?

Het probleem is opgelost!!
Ik gebruikte twee verschillende internet drivers.
Nu heb ik er een van de twee uitgeschakeld en nu werkt de computer prima.
Toch bedankt voor jullie hulp.

2 Verschillende internet drivers?? Kan je dat even verder uitleggen want ook ik heb last van dat programmas zoineens de taakbalk inknallen en dus "naar de achtergrond" verdwijnen, wat zeer irritant is tijdens spelletjes ja.

Voor degene die een beter beeld wil hebben van wat er gebeurd, het lijkt op de ALT + TAB functie als je een programma of spel speelt. Waarbij je dus terugkeert naar het buroblad. Het is niet heel erg vaak bij mij, maar heel af en toe gebeurd het. In het begin had ik er geen last van maar nu wel. Als ik toevallig in windows zit, zoals met internet, en dus niet volledig scherm gebruik, dan zie ik heel soms heel snel een ballonnetje opflitsen, in iets van 1/10e van een seconde, flits! En dan sta ik op het buroblad en het programma staat in de taakbalk geminimaliseerd.

Zo'n info ballonnetje rechtsonderin van windows. Als je automatische updates uit hebt staan bijvoorbeeld dan zie je dat ballonnetje van windows update met een melding van, hey, er is een update! Ook zo'm irritant ding omdat zelfs met dat ballonnetje kan ik al es uit spellen geknald worden omdat windows zichzelf zo ongelofelijk belangrijker vind dan je met rust te laten als je speelt :P Maar dat gebeurd nog minder vaak dan dat ik die ene hele korte "flitsballonnetje" krijg. Tis net alsof ik door windows geflitst wordt voor te lang spelen ofzo :P

Anyways, ik kan niet vinden welk programma het doet omdat ik niet kan zien wat er in staat omdat het te snel weg is, en als ik terugknal uit een spel dan zie ik helemaal niks omdat dat te lang duurt voor ik dan het buroblad zie. Dus als er nog even uitgelegd kan worden wat die "internet drivers" zijn die genoemd worden dan ga ik even checken of ik ook zoiets heb want steeds terugknallen naar het buroblad terwijl je net midden in een gevecht zit is erg irritant en dodelijk....

Wat je zou kunnen proberen is dan om één voor één de programma's die in dat systeemvak staan uit te schakelen om te kijken wanneer het gelazer ophoudt.

Dat is het hem juist, er staan geen nieuwe pictogrammen daarzo, er staan nog steeds dezelfden als toen ik windows installeerde daarzo, ik zou niet weten welke nu ineens aan het etteren moet zijn geslagen want er is niks veranderd. Ik heb ze een keer allemaal op meldingen en pictogrammen uitschakelen gezet en toen dee die het nog steeds. Enige wat ik zou kunnen proberen is om ze daar hardmatig helemaal weg te halen maar het duurt soms een aantal dagen voor het gebeurd en zolang wil ik toch ook niet graag me virusscanner uit hebben staan. Maar er staan ook een aantal tussen die ik niet wegkrijg tenzij ik het hele programma verwijder en dat lijkt me niet zo handig voor me videokaart drivers (de nvidia opties knop zit daar tussen en die gaat weg als nvidia niet geïnstalleerd is, wat inhoudt dat de drivers dan ook weg zijn. Ik krijg die knop er altijd bij ook al installeer ik alleen de drivers, vaag ding die nvidia drivers)

En die optie voor computerproblemen oplossen van windows, die komt met windows mee, ik zou niet weten hoe ik die hardmatig weg zou moeten halen... Ik denk niet dat windows mij dat programma laat verwijderen. En de melding voor windowsupdates, ik denk niet dat het handig is als ik dat programma ga verwijderen, ik zou niet eens weten hoe je die moet verwijderen.

Enige wat ik dus heb kunnen doen was meldingen en pictogrammen uitschakelen via die opties, maar dan zijn ze er officieel nog wel alleen dan doet ie het nog... dus ik weet niet wat dat is, het zou uit moeten staan maar omdat ze nog in de lijst staan waar je die meldingen kan aan en uitzetten, doet ie het denk ik nog, of het is iets compleet anders, alleen dan weet ik dus niet wat.... Is er miss niet een programmaatje ofzo ergens dat kan bijhouden welke pictogram een melding geeft en wanneer en dat je die melding dan kan uitlezen ofzo? Dan kan ik zien welke het is en kijken wat het is waar die over meldt zodat ik hem kan updaten ofzo, wie weet moet ie wel iets updaten alleen doet dat ballonnetje het niet goed bij hem....

Naja, als iemand een idee heeft, of kan uitleggen wat die "internet drivers" zijn, wat ie daar mee bedoeld, zoals de adapters misschien want ik heb er ook een stuk of 3, wat ik nie helemaal snap, maar 2 staan in principe uit en 1 gebruikt ie voor internet.

Je kunt die programma's die in het systeemvak staan ook proberen uit te schakelen met msconfig, dan verwijder je niets, maar je zet ze dan, al dan niet tijdelijk, even uit.

Bij mij was het juist dat mijn internetdriver van de cd steeds bij ieder nieuw actief internet wat gevonden werd 'naar de voorgrond trad'. Dus had ik deze software afgesloten en toen had ik er geen last meer van.

Voor mensen die dit probleem hebben hier DE oplossing...

Het kan verschillende dingen zijn, waarom het scherm uit zich zelf minimaliseert.

1 ervan is omdat je virusscanner te veel geheugen vraagt dan je pc aankan, zoek daarom een virusscanner uit die weinig geheugen gebruikt.

Nog 1 is omdat er een programma draait die te veel geheugen vraagt, kijk dan simpel in het taakbeheer, processen en klik dan op het geheugen tab... dan zie je precies wat voor programma's veel geheugen gebruikt.

De derde oplossing was bij mij het geval.
Vaak hebben mensen met een zelf gebouwde systeem dit probleem. Ze gebruiken dan vaak Driver scanners om al hun hardware te updaten en/of installeren. Driver scanners blijven werken ookal heb je ze niet aan staan, omdat ze bezig blijven zullen je games, video's en andere programma's constant worden geminimaliseerd.
Verwijder dan ook de driver scanner volledig van je pc zodra je alle drivers heb geinstalleerd.
Je zult hem erna toch niet meer nodig hebben.

Ik hoop dat ik met dit antwoord veel mensen help...
Als ik dit in een forum gelezen had dan had ik veel sneller van het gezeur af geweest.

Cheers en veel game plezier,
Ro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan