Programma's uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homeseeker1

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Beste mensen van Helpmij,

Recentelijke heb ik een laptop gekocht voor mijn aankomende studie. Dit betreft een HP Pavilion 15-bc035nd.
Zoals iedereen weet komt elke laptop met wat programma's die in principe gelijk de prullenbak in kunnen. Ik heb al een virusscanner met licentie, dus de pre-geïnstalleerde Mcafee En Avast heb ik verwijderd via "programma's en onderdelen" zoals het hoort.

Nu ben ik bezig met het personaliseren van de laptop (instellingen, programma's etc.) en zie ik bij "pictogrammen op te taakbalk" deze twee programma's nog staan (genaamd "McUICnt.exe" en "SecureLine.exe"). Hoe verwijder ik deze uit de lijst? Als ik in Windows ga zoeken naar deze namen zijn ze ook niet meer te vinden. Er moet toch een register/lijst met bestanden zijn voor deze optie? Hier is een screenshot, de met rood omcirkelde programma's zijn verwijderd, maar hun '.EXE" staat nog wel in de lijst.

Naamloos.jpg

Alvast bedankt!

Bedankt, ik ga het even lezen en kijken of de oplossing erbij zit.

Deïnstalleer McAfee, dan ben je van die twee ook af.

Kijk ook eens naar de PC Decrapifier:
http://www.thewindowsclub.com/pc-decrapifier-crapware-remover

Ik had in mijn beginpost gezet dat ik deze programma's al verwijderd had...

Laatst bewerkt:
Helaas, geen resultaat :(

PC decrapifier vindt ook niets.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi.
Installeer ccleaner en verwijder de opstartwaarden (gereedschap>opstarten>waarde verwijderen e/o uitschakelen)

Laatst bewerkt:
Wanneer je systeemvak pictogrammen weergeeft van programma's die reeds verwijderd zijn, wordt het tijd deze te resetten.
file.php

Dit kun je doen de waarden IconStreams en PastIconStreams te verwijderen.
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
cls
set regPath=HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify
set regKey1=IconStreams
set regKey2=PastIconsStream
set choice=Bad-Response

echo Verkenner moet afgesloten worden om de systeemvakcache te resetten.
echo.
echo Sla al je werk op voordat je doorgaat
echo.
pause

echo.
taskkill /IM explorer.exe /F
echo.
FOR /F "tokens=*" %%a in ('Reg Query "%regpath%" /v %regkey1% ^| find /i "%regkey1%"') do goto iconstreams
echo Registersleutel "IconStreams" is reeds verwijderd.
echo.

:verify-PastIconsStream
FOR /F "tokens=*" %%a in ('Reg Query "%regpath%" /v %regkey2% ^| find /i "%regkey2%"') do goto PastIconsStream
echo Registersleutel "PastIconsStream" is reeds verwijderd.
echo.
goto confirm-restart

:iconstreams
reg delete "%regpath%" /f /v "%regkey1%"
goto verify-PastIconsStream

:PastIconsStream
reg delete "%regpath%" /f /v "%regkey2%"

:confirm-restart
echo.
echo.
echo Windows moet herstart worden om de systeemvakcache te kunnen resetten.
echo.

:wrong
set /p choice=Nu herstarten? (J/N) en druk op Enter:
If %choice% == J goto Ja
If %choice% == j goto Ja
If %choice% == N goto Nee
If %choice% == n goto Nee
set choice=Bad-Response
goto wrong

:Ja
shutdown /R /f /t 00
exit

:Nee
echo.
echo Herstart afgebroken. Onthoud dat je de computer moet herstarten.
echo.
echo Je kan nu dit venster afsluiten
explorer.exe

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:resetnotarea.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → resetnotarea.batAls administrator uitvoeren

Laatst bewerkt:
Ik gebruik Revo uninstaller pro. Die haalt ook achtergebleven bestanden en register dingen weg.
Even schermpjes goed lezen anders haal je wellicht te weinig weg.

Iedereen; bedankt voor de suggesties! Ik ga zeker PC decrapifier gebruiken voor in de toekomst. Ccleaner is ook erg handig, en ik moet nog even kijken naar Revo.

Wanneer je systeemvak pictogrammen weergeeft van programma's die reeds verwijderd zijn, wordt het tijd deze te resetten.
file.php

Held! Het heeft gewerkt.
Mag ik vragen hoe je hierop kwam? Ik weet naar eigen zeggen redelijk wat maar dit soort dingen weet ik niet.
Een ander voorbeeld is dat bluetooth bij een herstart altijd aan staat. Als ik bijvoorbeeld Windows 10 in 'batterij besparing' zet onthoudt hij dit niet na het afsluiten.

Weet je misschien ook hoe dit zit?

Laatst bewerkt door een moderator:
Held! Het heeft gewerkt.
Mag ik vragen hoe je hierop kwam? Ik weet naar eigen zeggen redelijk wat maar dit soort dingen weet ik niet.
Volgens mij op tenforums.com tegengekomen.
Een ander voorbeeld is dat bluetooth bij een herstart altijd aan staat. Als ik bijvoorbeeld Windows 10 in 'batterij besparing' zet onthoudt hij dit niet na het afsluiten.

Weet je misschien ook hoe dit zit?
Windows 10 schijnt idd moeilijkheden te hebben met bluetooth. Helaas kan ik je er niet mee helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan