programma's van 2de hdd openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharkatec

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
4
hallo iedereen,ik ben net nieuw hier en ik hoop dat iemand kan helpen.
ik heb 2 harde schijven,op master staan 2 part., 1e win98,2de winxp,op de slave hdd staat win98 met allerlei programma's. ik kan niet als ik onder win98 opstart met de eerste hdd programma's openen van de oude hdd. is hier een oplossing voor??? ik wilde eigenlijk de complete inhoud van de 2de hdd naar de 1ste hdd kopieren,maar kan dat wel zodat ik toch mn oude programma's kan openen????

kan iemand helpen????
 
Met het openen van programma's bedoel je waarschijnlijk het starten van programma's.

Bij de installatie van programma's wordt - naast het kopieren van de bestanden naar de hard schijf - ook gegevens in de windows database gezet die het programma nodig heeft om te kunnen draaien, de zogenaamde registry. Deze registry kun je niet zomaar kopieren van de ene naar de andere harde schijf.

Als je een programma onder je nieuwe win98 probeert te starten zal dat programma zijn gegevens in de nieuwe registry niet kunnen vinden omdat de installatie nooit onder de nieuwe win98 omgeving heeft plaatsgevonden.

Je moet dus eigenlijk de programma's opnieuw installeren onder je nieuwe win98. Data bestanden kun je meestal wel gewoon kopieren en gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan