Programma's werken helemaal niet meer, gevolg van adware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PCgamerX95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
19
Ik weet niet zeker waar deze vraag moet staan, dus post ik hem maar bij beide.
Ik zit met het volgende geval. Op internet downloadde ik een bestandje die ik moest installeren om een code te krijgen. Dit heb ik gedaan en tijdens het installeren gaf mijn virusscanner ( Microsoft Security Essentials ) een melding dat dit adware was (het programma heette hotbar). Ik heb onmiddelijk de installatie gestopt, ook al kon dit niet, dus heb ik het via "proces beeindigen" geannuleerd. Daarna heeft mijn virusscanner het bestand verwijderd, maar toch bleef de map op de startbalk staan. Deze kon ik niet verwijderen en de computer liep helemaal vast. Ik heb de computer opnieuw opgestart en de sidebar liep helemaal vast, toen heb ik de pc in veilige modus opgestart en ben op internet gaan zoeken. Het is me gelukt om de hotbar te verwijderen met regedit (eerst bleef deze virus ook terugkomen bij Microsoft Security Essentials) maar nu gebeurde er niets meer toen ik op msn wilde (het programma liep niet vast, maar reageerde gewoon niet. Ik kreeg een kringeltje om de muis - dat ik moest wachten dus - maar vervolgens gebeurde er niets) ook deed internet explorer het niet, wel Ccleaner. Ik heb nog een systeem herstel gedaan, dit had weinig zin, de eerste keer deed alles het weer maar een gedeelte van de startbalk liep vast. Ik startte de pc opnieuw op en de programma's reageerden niet meer. Ook werkt msn niet meer als ik de pc opstart, deze kwam normaal altijd wanneer ik windows opstartte, maar nu niet meer. In veilige modus werkt alles verder prima.
Kan iemand mij helpen?
Groeten, Jordy
 
Zet in Veilige Modus eens een systeemherstelpunt terug.
 
Ik heb het systeem hersteld in veilige modus, dat was ik vergeten te vertellen. Ik heb het systeemherstel gedaan in veilige modus.
Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus heb je in Veilige Modus wel een herstelpunt teruggezet toen alles nog ok was???
En was alles daarna weer ok?

Dus niet alleen opstarten in Veilige Modus, maar echt een herstelpunt teruggezet???


Brand ook deze iso eens: http://connect.microsoft.com/systemsweeper
Zet in Het bios de cdrom als eerste opstartitem en start met de cd op.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een systeemherstel gedaan toen ik een veilig modus zat. Ik heb geen herstelpunt zelf gemaakt, die was er al. Het herstelpunt was een paar uur gemaakt voordat het fout ging.
En wat bedoel je met: Zet in Het bios de cdrom als eerste opstartitem en start met de cd op
Ik snap niet echt wat je hiermee bedoeld, sorry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst maar dit. Installeer Mbam en scan. Zie de uitleg: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-1e-keer-MalwareBytes-Anti-Malware-gebruikers.

Dat is malware.

Nu virus controle.
Dat is de andere link.
Brand de iso in je brandprogramma.

Start de pc en stel het in bios in ( meestal door DEL ) in te toesten en wijzig de opstartvolgorde.
Stel in dat er van cd wordt opgestart in Boot.
Zie een uitleg: http://www.vistabits.nl/howto/bootvolgorde_veranderen_in_BIOS.html
Biossen zien er soms anders uit, maar dan begrijp je beter wat ik bedoel.


Dan de cd in de cdrom en pc laten scannen op virussen.
 
@PCgamerX95
Wanneer je direct reageert na een reactie van een helper is het niet nodig om die reactie te quoten. Onnodige quotes derhalve verwijderd.
 
@aptje
Bedankt, ik ben er nu mee bezig, maar ik maak het denk ik morgen verder af. Hopelijk werkt het en kan ik weer gewoon de programma's opstarten zonder enige problemen

@huijb
Ik zal het onthouden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan