programmeercode om frm 1 te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Berichten
501
graag had ik geweten welke code ik precies moet gebruiken om bij het volgende te plaatsen

het gaat om 2 form's

form 1 is een inlogscherm
en erna verschijnt form 2 met de toepassingen en gegevens in

maar welke code zou ik precies moeten gebruiken als ik wil dat form 1 sluit als form 2 open gaat en waar moet ik deze plaatsen ?
in de form 1 of 2 of bij de button waar ik op klik om form 2 dan te openen .. ?

dank u
 
in form 1 nadat je form 2 hebt aangeroepen
met de simpele code
me.close()
 
ik heb nu deze maar dan gaat alles afsluiten ..

Code:
Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If txtGebruikersnaam.Text = "......" AndAlso txtWachtwoord.Text = "......." Then Form2.Show()
        Me.Close()
    End Sub
End Class

is deze juist of is er wat verkeerd

want is de bedoeling dat form1 sluit en form2 open blijft maar met deze sluit alles

kan iemand helpen ?
dank u
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je moet ook nog even in de properties van je applicatie instellen dat het programma pas moet afsluiten als alle forms gesloten zijn. Niet dat het programma afsluit als het eerste form geopend is.

MartinJM
 
ok en waar en hoe kan ik dat precies vinden en doen ?
dank u
mvg
 
Hoi,

Van msdn gehaald:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/vstudio/0hzfysdc(v=vs.100).aspx zei:
To change shutdown behavior
  1. With a project selected in Solution Explorer, on the Project menu, click Properties.
  2. Click the Application tab.
  3. In the Shutdown mode drop-down list, select either When startup form closes or When last form closes.

MartinJM
 
hebt nog een vraagje : heb een excel bestand , en zou dit in visual basic willen laden zodat als ik op een button klik dat dan de excel file opent en er wijzigingen en nieuwe dingen in kan opslaan

hoe kan ik deze erin brengen ?
en hoe zit het dan ook nog met de codes ? dewelke enzo ?

dank u

mvg
 
hebt nog een vraagje : heb een excel bestand , en zou dit in visual basic willen laden zodat als ik op een button klik dat dan de excel file opent en er wijzigingen en nieuwe dingen in kan opslaan

hoe kan ik deze erin brengen ?
en hoe zit het dan ook nog met de codes ? dewelke enzo ?

dank u
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan