Programmeertaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BB9780ACE2

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2012
Na veel informatie op te hebben gedaan van het www.helpmij.nl forum heb ik besloten mijzelf toch ook maar aan te melden. Nu zit ik al een lange(re) tijd met een probleem en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten dat ik een online bewerkingsprogramma wil gaan schrijven. Na veel zoeken en lezen op www.google.nl kan ik hier helaas heel weinig over vinden en weet ik niet zo goed waar te beginnen. Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen om mij een duwtje in de goede richting te geven zodat ik alvast een begin kan maken.

Aangezien je het over "on line" hebt, hangt de keuze voor een programmeertaal erg af van het platform waar dit op komt te draaien.

Als je webserver van Microsoft is, dan ligt VB voor de hand.

Heb je een LAMP (Linux Apache MySQL PHP) webserver, dan zou ik voor PHP kiezen.

Maar goed, ik ben geen programmeur. Dit antwoord is dus vooral filosofisch.

Je neemt dan al aan dat het webbased is, natuurlijk is dat ook niet per se nodig. Online kan prima met een eigen server.

De bedoeling is dat iedereen er gebruik van kan maken straks zonder het te hoeven downloaden, ik wil hier nog een site voor maken.

Laatst bewerkt:
Het is meer de bedoeling zoiets al DIT te doen. Uiteindelijk moet het iets zoals DIT en DIT worden. Dat is wat ik wil bereiken dan hoeft het niet persee fotobewerking te zijn maar kan natuurlijk ook voor video- of audiobewerking zijn.

In principe zijn dit web front-end's. In principe kun je alles wat lokaal mogelijk is online plaatsen op deze manier.

Stel je biedt een audioconversie aan. Lokale file laten oploaden door de gebruiker, op de server een conversieprogramma plaatsen en het resultaat weer teruggeven aan de uploader.

In dat geval heeft je site in het simpelste geval niet meer nodig dan een uploadbox. Wil je ook feedback geven, mensen sampeltjes laten luisteren, knippen, inkorten, fade instellen etc. dan wordt de front-end wat anders, maar achter de schermen veranderd er weinig aan de opzet.

Alvast bedankt voor alle reacties :)! Dan ga ik dat is uitzoeken hoe ik dat kan maken. Als je een site(s) hebt met informatie hierover zou ik die graag willen ontvangen. Weet niet zo goed waar ik moet beginnen omdat dit nieuw is voor mij, maar vind het wel intressant ;).

Eerst besluiten hoe en wat je backend moet doen en wat voor interfaces je daar voor kan gebruiken, dan pas naar de weboplossing kijken. Je kunt alleen aanbieden wat je backend kan leveren. Sommige dingen kun je volledig in scripting af of met standaard libraries.

Maak eerst een plan en kies dan een oplossing, niet andersom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan