Programmeren in Internet Explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

femda-punt-com

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2000
Beste,

Internet Explorer kent net als Word, Excel e.d. met VB en VBscript een objectmodel. Of beter gezegd, ik heb gelezen dat dat zo is, want ik kan geen 'ingang' vinden.

Kun jij me aan een verwijzing helpen op het Internet, aan de titel van een boek misschien, waarmee ik een begin kan maken met het programmeren in Internet Explorer?

Mijn dank is groot.

Nieuw 'Favorieten' menu

Beste Joost,

Dank je voor je reactie. Sloot niet direct aan op mijn vraag, maar gaf wel weer een idee voor paar zoektermen. Kwam zo op: 'Adding Toolbar Buttons'
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/browser/ext/tutorials/button.asp

Ik heb 2 doelen:
1) Een menu toevoegen waarachter een betere functionaliteit van 'Favorieten'. Die lijst wordt nu na het toevoegen van een paar favorieten al onoverzichtelijk. Ik denk dat ik een overzichtelijker functionaliteit kan maken, maar hoe bouw ik dat in Internet Explorer in. ActiveX-controls is het antwoord dat ik dan tegenkom. OK, wil ik wel geloven, maar hoe activeer ik die dan?
2) Vanuit Word en Excel wil ik Internet Explorer kunnen besturen, meer dan 'alleen maar een hyperlink volgen'.

IE moet ook een object-model hebben, net als Word en Excel. Waar bevindt zich dan de 'scripting page', hoe benader en open ik de 'Scripting Editor' van Internet Explorer?

Hai Frits, :D

Het klopt dat je met ActiveX mooie dingen kunt doen.

Dit artikel gebruik ik zelf in de praktijk ook en het mooie is dat de ActiveX niet geregistreerd hoeft te worden zoals een DLL (Regsvr32): (Is overigens wel afhankelijk van hoe de DLL getekend is)
http://support.microsoft.com/kb/286023/EN-US/

Je ziet daar exact in de HTML hoe hun de Dll laden en wellicht helpt dit jou ook opweg..

Volgens mij is deze ook interessant voor je:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;181075

Overigens is jou vraag denk ik te specifiek en kun je het eigenlijk beter op een plaats vragen waar Internet Explorer MVP's rondlopen :)

Ik heb een document bijgesloten met daarin de IE nieuwsgroepen wellicht kom je daar aan de benodigde info

See Yah! :thumb:

Bijlagen

Studieweekeinde

Beste Joost,

Dank je hartelijk voor je moeite. Ik heb genoeg verwijzingen voor de komende tijd. Ik ga aan de studie.

De oplossingen en voorbeelden met ActiveX spreken me aan. Ik denk dat ik het in die richting ga zoeken.

Ik ben je zeer erkentelijk. Merci.

Hai Frits, :D

Graag gedaan hé!..

Maar uhms als jij dat allemaal in één studieweekend op gaat nemen gaat de spreekwoordelijke hoed voor jou af! ;)

Ook ik ben zeer geïnteresseerd in dit thema (ActiveX/OLE-Automation) en heb enkele dingen hiermee draaien..

Heb helaas te weinig tijd om eens rustig te gaan zitten om een paar mooie DLL's te bouwen...(Vindt vragen beantwoorden veel te leuk)

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan