Programmeren? Waarmee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

ik zoek een programma om een simpel .EXE bestand te programeren ik hep een beetje tot geen programeer kennis, het enige wat mijn programmaatje wat ik wil maken moet kunnen doen is doorlinken

weet iemand een goed programma (ook al is er veel kennis voor nodig) zeg het dan even :D

C++
Pascal
Asembler
Visual Basic
Visual C

Hangt er sterk van af wat je precies wil...

bedankt,

om wat precieser te zijn ik wil een Dadabase maken van me muziek waarbij je in het begin kunt kiezen uit albums en MP3, als dan op albums hebt geklikt krijg je een nieuw venster of submenu met albums en als je op mp3 klikt krijg je een lijst van me MP3 en die lijst moet een link maken naar het nummer.

wat zou het simpelste programma hier voor zijn (geen HTML JAVA enz.. egt een *.EXE bestand)

Je daarvoor zou je ook gewoon access kunnen gebruiken. Je kunt het ook met delphi(pascal) of zo maken

Tja, waarom zou je het wiel opnieuw gaan uitvinden? Dat soort databases bestaan al.

ja ik kan het wel met die andere programaatjes doen maar ik vind het ook leuk om eens te proberen programeren en wil het iets overzichtelijker maken dan access (waar ik niet zoveel mee werk en van begrijp)

maar ik heb nu dus Dephi en Pascal gehoord voor dit welke kan ik beter gebruiken (en is makkelijker)

Pascal is wel goed te doen, visual Basic ook wel. Voordeel van de laatste is dat je dat ook kunt gebruiken voor Microsoft Office.

hoe bedoel je dat je visual basic ook kunt gebruiken voor MS office?

Ik denk dat het verstandiger is als je eens een boek leent over programmeren, dan kun je zelf bekijken wat het beste bij je past.

Sorry maar ik kan je niet helemaal volgen, welke link op welke site.

En trouwens ik heb wel eens met Qbasic gewerkt is wel grappig je kan daar makkelijk een DOS rekenmachine of input --> output programma maken :D

Ja dat zou wel kunnen opzich...

ik heb oop MS Frontpage op me PC maar ik wil nu zeg maar het "echte" programmeer werk gaan leren door een *.EXE bestand te maken

maar wel bedankt voor de tip misschien hebben andere lezers die dat wel goed vinden er wat aan :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan