Progressbar met handeling verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geronimo1311

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2005
Op een formulier heb ik de mogelijkheid om "PDF"-bestanden af te drukken.
Nu heb ik een ander formuliertje gemaakt met een progressbar die ik wil laten lopen zolang het afdrukken niet voltooid is. Hoe kan ik nu zorgen dat die progressbar loopt tot het afdrukken voltooid is?
Ook tijdens het opslaan van dit formulier wil ik een progressbar laten lopen. Dit is een formulier over leden en per lid zijn er 2 foto's aanwezig. Het opslaan duurt een tijdje en daarom wil ik die progressbar laten verschijnen zodat de gebruiker ziet dat hij even moet wachten.

een progressbar is handig als je weet wanneer de handeling eindigt, dwz, als je 100% hebt bereikt. Met een printcommando weet je dit echter niet. Je kunt het dus niet voor elkaar krijgen om de progressbar op 100% te laten eindigen zodra het printcommando voltooid is. Ditzelfde probleem geldt als je een afbeelding wilt laten.

wat je zou kunnen doen is de muiaanwijzer veranderen in de welbekende zandloper en zodra het printcommando voltooid is de cursor weer terugstellen naar de normale muisaanwijzer. Dit is bij uitstek geschikt voor jou probleem.

in de help van access kun je zoeken op 'hourglass' en dan heb je in ieder geval een goed alternatief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan