project met 4 forms onderlinge comm.??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebhofman

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2005
Hallo,

Ben bezig met een VB project. Heb nu 4 forms met daarop diverse knoppen, labels e.d. Stel ik druk op een knop in het eerste form (Command1) deze maakt var. A = true. Hoe kan ik dan in een ander form de A weer "laden"?

Door de naam van de form mee te nemen in de variabele

Als in je eerste form het veld Test op 100 wordt gezet en je deze waarde naar je tweede form moet zetten (bv naar test2), dan kun je het doen met:

test2 = Form1.Test

Andersom zou je dan in form 1 zetten:

Test = Form2.test2

Ik ga er nu even vanuit dan je een Form1 en Form2 hebt :)

Ik voel waar je heen wilt... echter als ik in toets:

test2 = Form1. vanaf het moment dat de DOT staat krijg ik een lijst met events, methode's ect...

Misschien zal ik de vraag nog eens (duidelijker) stellen:

Druk op knop (command) op Form1, wil een actie (gebeurtenis zoals command.BackColor) op Form2

Geplaatst door ebhofman
Ik voel waar je heen wilt... echter als ik in toets:

test2 = Form1. vanaf het moment dat de DOT staat krijg ik een lijst met events, methode's ect...

Als het goed is staan in die lijst ook de elementen en variabelen uit form1 en kun je die gebruiken zoals je normaal zou doen als alles op 1 form staat

Dus bv in plaats van text1.text ="hallo" wordt het form1.text1.text ="hallo" of bv form2.command1.caption="Quit"

Kijk anders maar even naar het bijgevoegde voorbeeld.

Bijlagen

Heb hem !!!! Hartelijk dank, je kan soms (als beginnend programmeur) tijden zoeken terwijl de oplossing voor je neus ligt.

Groet
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan