• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Projectplanning welke doorloopt over meerdere jaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biereco

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Hallo forumleden,

Zou graag een projectplanning willen maken in Excel en heb al even gezocht op het forum en internet maar kom eigenlijk niets tegen wat past.

Per regel wordt er een zelfstandig project vermeld, op de volgende regel komt dus weer een nieuw project.
Op het internet heb ik iets gevonden wat redelijk voldoet, alleen deze is bedoeld voor één project met meerdere onderdelen (regels) verspreid over een aantal weken.
Het aantal weken zoals in het voorbeeld is te zien kan dus meer dan 52 weken zijn aangezien het niet aan een jaartal is gekoppeld.
Ik zou graag zien dat het juist wel aan de weken van b.v. 2015, 2016 enz. is gekoppeld.

Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik dat graag.

Bekijk bijlage Projectplanner.xlsx

Laatst bewerkt:
Als je de week nummers nu eens uit datum laat bepalen dan heb je geen probleem met de overgang naar een ander jaar.
Zie bijlage
In rij 8 staan weeknummers die uit rij 9; waar datums staan en deze rij kun je verbergen; bepaald worden.
Je moet dus niet met weeknummers werken maar met datums. (C10:F13 moeten dus ook nog aangepast worden.)

Bijlagen

@ Willem,

De weken werkt op deze manier prima.

Maar hoe krijg ik het voor elkaar om een project aan te maken welke start in b.v. week 45 - 2015 en deze doorloopt tot week 5 - 2016

Maak ook hier weer gebruik van datums
Start datum haal je eventueel uit begin week
Eind datum is begindatum + 7 * week aantal
Ook deze kolommen kun je weer verbergen.

@ Willem,

Heb nog zitten stoeien met jouw laatste opmerking maar krijg niet het gewenste resultaat :-(

Zou jij mijn voorbeeld willen aanpassen zodat ik zie wat jij voor ogen hebt.

Alvast bedankt voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan