prolific usb naar serieel met cognitige advantage lx

Status
Niet open voor verdere reacties.

PasscaleNANNAN

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2013
Berichten
3
ik gebruik een prolific die goed zichtbaar is in jn apparatenbeheer (zonder uitroepingsteken). Ik gebruik ook een cognitive advantage lx printer waarvan de drivers geïnstalleerd zijn. Toch lukt het mij niet om af te printen. Wat moet ik op letten of aanpassen ? Dit in windows 8
 
Ik heb geen van beiden producten, maar ik zou het volgende verwachten:
a. Kijk na in de Eigenschappen van de printer, in tabblad Poorten welke poort de printer zou moeten hangen. Als daar niet een COMx: poort staat, dan moet je een COMx: poort aanvinken.
Schrijf op welke COM-poort de printer aan hangt.
b. Open de Eigenschappen van de prolific usb naar serieel in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Geavanceerd en zorg ervoor dat de gevirtualiseerde COM poort overeen komt met wat je bij a. had opgeschreven.
[Evt. moet je ook nog gaan stoeien met de communicatie-snelheid ("baudrate"), UART16550 aan/uit etc. in het zelfde tabblad om de communicatie succesvol werkend te krijgen met de printer.]
c. Verder zie ik de quick start manual dat het aansluiten van de printer aan de seriële kabel moet gebeuren terwijl die uit staat. Printer aanzetten mag blijkbaar pas al de seriële kabel er al in zit aan beide kanten (printer en pc/laptop).
d. Verder zie ik in de full manual dat je in de "CognitiveTPG Printer Administrator Utility" in tabblad Connection settings (ook) moet aangeven op welke COM poort de printer is aangesloten én de baudrate moet laten overeenkomen met wat je in de seriële poort had ingesteld/aangetroffen (punt b.)

Downloads, hulpprogramma's en manuals: hier

Succes,

Tijs.
 
Hey dnties,

a. heb ik gedaan
b. heb ik gedaan
d. heb ik ook gedaan

maar c. nog niet. Zal dit morgenvroeg eerste uur proberen.
Alvast bedankt en ik laat nog wel iets weten.
 
Alle punten gevolgd zoals beschreven maar helaas geen oplossing.
printer blijft geen testpagina afdrukken en cognitive tpg kan geen connectie maken...
 
Ik heb dan geen idee. Mogelijk eens met de (helpdesk van de) printerleverancier bellen voor het doorlopen van de instellingen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan