Ik heb geen van beiden producten, maar ik zou het volgende verwachten:
a. Kijk na in de Eigenschappen van de printer, in tabblad Poorten welke poort de printer zou moeten hangen. Als daar niet een COMx: poort staat, dan moet je een COMx: poort aanvinken.
Schrijf op welke COM-poort de printer aan hangt.
b. Open de Eigenschappen van de prolific usb naar serieel in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Geavanceerd en zorg ervoor dat de gevirtualiseerde COM poort overeen komt met wat je bij a. had opgeschreven.
[Evt. moet je ook nog gaan stoeien met de communicatie-snelheid ("baudrate"), UART16550 aan/uit etc. in het zelfde tabblad om de communicatie succesvol werkend te krijgen met de printer.]
c. Verder zie ik de quick start manual dat het aansluiten van de printer aan de seriële kabel moet gebeuren terwijl die
uit staat. Printer aanzetten mag blijkbaar pas al de seriële kabel er al in zit aan beide kanten (printer en pc/laptop).
d. Verder zie ik in
de full manual dat je in de "CognitiveTPG Printer Administrator Utility" in tabblad Connection settings (ook) moet aangeven op welke COM poort de printer is aangesloten én de baudrate moet laten overeenkomen met wat je in de seriële poort had ingesteld/aangetroffen (punt b.)
Downloads, hulpprogramma's en manuals:
hier
Succes,
Tijs.