Promlemen met Sitecom / KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpflikweert

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2012
Omdat de Experiabox van KPN niet voldoende bereik heeft heb ik een andere router gekocht. Nu is het bereik wel voldoende maar het draadloze netwerk geeft doorlopend problemen.
De verbinding met internet valt heel vaak weg, het aanmelden van de Apple apparatuur gaat dramatisch langzaam, de printer server van Silex valt om de haverklap weg, ga zo maar door.

Hieronder even een overzichtje van de apparatuur die momenteel aanwezig is;

KPN Experia box (nieuwste versie van oktober 2012)
Sitecom WLR-6000 router
Sitecom WLA-6000 USB adapter
Silex SX-2000WG WiFi printerserver met Sitecom USB hub

1x HP HP420 pc met i7 / Win7 Home premium 64bit (is de WLA-6000 op aangesloten)
1x HP Pavilion Notebook met i7 / Win7 Home premium 64bit
1x iPad2
1x iPhone4
1x iPhone4s

Alles is voorzien van de nieuwste software, alle updates staan er op.

Het WiFi deel van de Experia box is uitgeschakeld, de WLR-6000 is aangesloten op een poort van de Experia en zorg voor het WiFi in huis.
De WLA-6000 is om de haverklap de verbinding met internet kwijt. Ook valt de verbinding met de Silex keer op keer weg.

Alle problemen zijn gekomen na de installatie van de WLR-6000. Het lijkt er sterk op dat er 2 problemen zijn;

- de WLA-6000 heeft moeite met de Win7 64bit pc
- de WLR-6000 heeft moeite met de Experia box

Helaas is het niet mogelijk om de pc bekabeld aan te sluiten, anders had ik dat al lang gedaan.

Iemand een idee in welke hoek ik het moet gaan zoeken?

Overigens staan zowel de router als de netwerkadapter op 2,4 & 5 GHz.

Stel via Mijn KPN in dat je experiabox in bridge mode moet werken. Dan functioneert de experiabox enkel als een modem en heb je geen problemen meer als het goed is.

Je hebt nu namelijk problemen omdat je een router achter een router hebt hangen ;)

EDIT: optie 2 is je router in accespoint modus zetten als deze dat ondersteund.

Laatst bewerkt:
Tnx!
Volgende probleem.... ik kan in mijnkpn nergens de mogelijkheid vinden om de Experia box in bridge te zetten. Of kijk ik op de verkeerde plaats?

Probleem lijkt opgelost. Sitecom WLR-6000 is nu uitgeschakeld en alleen de USB adapter Sitecom WLA-6000 is nu in gebruik samen met de Experia box. Tot nu toe in het hele huis voldoende bereik.

Grote kans dus dat ik een splinternieuwe Sitecom WLR-6000 in de aanbieding heb.... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan