• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pronostiekclub

Status
Niet open voor verdere reacties.

zero55

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2005
Voor een pronostiekclub ben ik een excel-bestand (zie bijlage) aan het maken dat de punten bijhoud per week, per periode (10 weken) en het totaal ervan.
Het rangschikken op meeste punten gebeurt door op de buttons te klikken en daarna naar het betreffende werkblad gaan om de totalen uit te printen.
Maar nu willen ze ook de resultaten per week kunnen afdrukken, en ik heb geen zin om 30 macro's aan te maken en 30 wekbladen om de totalen te kunnen printen. Is er een andere manier om een weekoverzicht te bekomen gerangschikt op aantal punten en afdrukbaar ?

PS: ik ben een beginneling qua excel, dus vergeef mij als ik het nogal omslachtig heb gemaakt, voorstellen tot vereenvoudiging zijn altijd welkom !

alvast bedankt
ZeRo

Bijlagen

Dag 0

zie bijlage voor mijn oplossing.

Als je een beginneling bent, zeg ik er nog bij dat er een naam aangemaakt is: data.

Verder is er een knop voorzien voor de sortering.

Indien vragen, onduidelijkheden, ... vraag maar

Veel plezier met het pronostikeren :)

Wigi

Bijlagen

Als je een beginneling bent, zeg ik er nog bij dat er een naam aangemaakt is: data.

De andere code van jouw mag dus ook weg, niet meer nodig.

Alles behalve de code voor Sortering_Click mag weg. Bespaart (beetje) in bestandsgrootte.

Wigi

geweldig ! ik wist niet dat dat allemaal kon :o

en als ik nu de periode (1, 2, 3 of einde) wil uitprinten ? (de 3 gele en de blauwe kolom)

Is dit het?

Code:
Private Sub Sortering_Click()
Dim sorteerkolom, c As Range, col As Integer, uitslagen As Range
Set uitslagen = Range("B3", Cells(Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row, Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Column))
sorteerkolom = InputBox("Geef de titel van de kolom waarop je wilt sorteren?", "Sortering")
Set c = Rows(1).Find(sorteerkolom, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
If Not c Is Nothing Then
    col = c.Column
    With Worksheets("CUSTOM PRINTING")
        .Range("A1") = "Pronostiekclub t.v.v. Z.V.K. DEXTERS - BOZZJENG TRAPPERS - " & sorteerkolom
        .Range("H1") = sorteerkolom
    End With
    uitslagen.Sort Key1:=Cells(3, col), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False
Else
    MsgBox "De titel werd niet opgegeven. De macro wordt afsloten."
End If
Range("A1").Select
End Sub

Bedoeling is om wk1, wk15, PER1, PER3, EINDE of iets dergelijks in te geven. Dus telkens de naam van de kolom waarop gesorteerd moet worden.

Wigi

rare situatie opeens, mijn sortering werkt op 1 kolom niet meer....

Situatie :
- ik sorteer met de knop "sortering" op "wk19", geen probleem
- daarna sorteer ik op naam van A-Z dus (met de button die naast naam staat) en de sortering klopt niet, Wevers Gerard blijft bovenaan staan !
- als ik ditzelfde doe, maar dan met week 18, werkt alles perfect !

iemand een idee wat dit kan zijn ?

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk een header probleem bij het sorteren. Zet in je code voor de sortering header eens on xlNi ipv xlGuess.

nu werkt het !!

wat ben ik toch een n00b !!!

bedankt Finch (coole naam trouwens)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan