protocol "file:" werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

d216136

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
50
Ik worstel al een tijdje met het probleem dat instructies in b.v. feemind en andere applicaties in de form van "file:////Users/gebruiker/wetten/20111103%20Grondwet.pdf"
niet meer werken (ook met andere voorbeelden werkt het niet)... Vergelijkbare instructies met mailto: en http: leveren geen probleem op.

Waar kan dat nu aan liggen? In registersleutel AutoAlphaStr staan alle protocollen, dus ook "file" gewoon vermeld.
Bij standaard programma's kan ik geen oplossing vinden.. Hoe los ik dit op?
 
Ik mis een schijfletter in je verhaal. Ik neem aan dat je (eigenlijk) bedoelt een link in de sfeer van:
"file:///C:/Users/gebruiker/wetten/20111103%20Grondwet.pdf"

EDIT: Ténzij er een computer Users is met een gedeelde map gebruiker, dan wordt het zo:
"file://///Users/gebruiker/wetten/20111103%20Grondwet.pdf"
dus gebruik makend van een UNC netwerkpad, conform: file://///servername/share/file.ext

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Protocol: "file" vervolg

Ha Tijs, dank voor het antwoord, die driveletter helpt... Probleem is nu dat het -inmiddels- in 1 toepassing wel werkt (freemind) maar in een andere (zulupad) niet... en dat op dezelfde computer.
Wat bepaalt nu, en ik vermoed dat ik in het windows register moet zijn, hoe (met welk protocol) een applicatie zijn links opent?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken dat hele zulupad niet. Het hangt van de applicatie zelf af of die hyperlinks accepteert/verwerkt of niet, dus lijkt het mij dat je eerst maar eens in de handleiding van zulupad moet gaan kijken wat die wel of niet accepteert en hoe je dan zo'n hyperlink zou moeten opbouwen.

Ik kan je hier in ieder geval niet mee helpen.

Tijs.
 
Zulupad kan met links overweg....

Ha Tijs,

Zulupad kan met links overweg, http:// werkt nog steeds en file:// heeft gewerkt.. maar om de een of andere reden is dat verstoord. De maker van zulupad heb ik ook gevraagd maar hij vermoed / stelt dat er een windowsprobleem zal zijn..

In zulupad hebben links de gebruikelijke kleuren en ook het "handje" wat meestal aantoont dat er sprake is van een link verschijnt maar bij het aanklikken van de file:// gebeurt er niets.. (bij http:// verschijnt de geëigende webpagina)

Overigens vind ik het niet erg als ook "file://" in een browser zou openen. Als dat gaat lukken zou ik geholpen zijn.

Groet,
Dik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijft voor mij hetzelfde:
a. Ik ben er van overtuigd dat het geen Windows-probleem is. (*)
b. Ik heb m.b.t. dat zulupad geen tips.

(*) Dat kun je makkelijk checken door zo'n zelfde file:// snelkoppeling te maken op je bureaublad en te kijken of die opent. Indien ja, dan lijkt me daarmee een Windows-probleem uitgesloten.

Wellicht wil Zulupad de file:// url's anders hebben dan met C: erin.
Alternatief is:
"file:///C|/Users/gebruiker/wetten/20111103%20Grondwet.pdf"
[zie het pipeline-teken ipv. een dubbelepunt-teken bij de schijfletteraanduiding]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan