Protocol Handling in Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Megaempire11

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik ben op het moment aan het werken aan een centraal bereikbaar systeempje, waarin alle films en muziek opgeslagen zit, waardoor iedereen hier in huis erbij kan.
Ik ben op dit moment bezig met het videogedeelte, en ben zojuist op een probleempje gestuit. De bedoeling is dat er wat gegevens uit MySQL getrokken worden, waardoor er door een linkje te genereren VLC Player geopend wordt, met de film, en eventuele subs.
Het systeempje wat ik hiervoor had bedacht was op een protocolletje aan te maken, waardoor de link als volgt gegenereerd kan worden (waarbij de variabelen uit mysql getrokken worden):
Code:
vlc://localhost/data/video/$directory/$filename
Het is me gelukt, en elke keer als ik zo'n link open opent VLC Player correct, en wordt de link goed doorgegeven. Het probleem is alleen dat de hele uri wordt doorgegeven dus zoiets als: vlc://localhost/data/video/map/filmpje.avi . VLC heeft geen idee wat ie aanmoet met het vlc:// protocol. Dus heeft iemand een simpele oplossing waardoor ik of:
- VLC kan openen vanuit mn webbrowser
of
- Iets tussen de webbrowser en VLC kan maken waardoor vlc:// door http:// vervangen kan worden.

Als deze vraag niet in de correcte sectie staat verontschuldig ik me daarvoor =]

Alvast bedankt!

Het is me al gelukt, voor degenen die het boeit:

Ik heb het protocol doorverwezen naar een bat bestand die het de url in een string zet, het protocol aanpast, en weer doorzendt naar VLC Player.
De code:
Code:
Set URL= %1
Set URL=%URL:vlc://=http://%
START "VLC" "C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" -vlc %url%

Programma's openen via je je webbrowser is alleen mogelijk op de server zelf. Als je deze website op computer A staat, en computer B klikt op het linkje, dan wordt VLC dus geopend op computer A.

Je kunt geen programma's openen op je eigen machine via een link op een webpage (gelukkig)

En kun je niet beter gewoon een map delen met al die info? Dan kan iedereen er ook bij :P

Hey ik zou graag wat meer willen weten over je script...

ik ben namelijk met een soort gelijk projectje bezig. maar dan wil ik vanuit mms://$link, $link afspelen in vlc. Ik heb inderdaad ook een .bat gemaakt om vlc uit te voeren met de link die wordt meegegeven maar firefox kan het protocol mms alleen maar linken aan een .exe file en niet aan .bat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan