protocol

Status
Niet open voor verdere reacties.

pol672

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2013
Berichten
28
Hallo,

Ik heb een vraagje, graag zou ik mijn eigen netwerk protocol ontwerpen natuurlijk weet ik ook dat het niet simpel is.
Wat ik eigenlijk wil doen is de verbinding tussen mijn pc en de server netwerk verkeer doorsturen in alle vormen.

Wat ik hierbij bedoel is dat ik zowel managment kan doen als file transport als control en command kan sturen. Dat zijn dus verschillende protocollen in een.
Van wat ik weet is dit niet mogelijk met 1 socket verbinding als ik heb geleerd protocoltyp.(tcp, icmp, enz).
Dus mijn bedoeling is om een protocol te maken die alles in 1 kan. Heb zelf al op vele forums gekeken maar niet mijn antwoord gevonden.

Hebben jullie zelf ideëen of hoe ik hierachter zou kunnen zoeken? Ik ken zowel vb als c#.

mvg

pol672
 
Hoi!

Welkom op Helpmij.nl! :)

Volgens mij kunnen alle aangegeven dingen wel via een al-bestaand protocol als je zelf de server en client applicatie schrijft. Als je dan bijvoorbeeld in de server code zet dat de server afgesloten moet worden bij een bepaald signaal over (bijvoorbeeld) het tcp protocol, kan je dat signaal gewoon over tcp verzenden, terwijl het niet normaal is om met een tcp signaal een server te kunnen afsluiten (voor zover ik weet).
Voor file-sharing kan je dan alsnog ftp gebruiken. Dat is redelijk makkelijk te doen, waardoor het makkelijk naast een ander protocol te gebruiken is.

Als je het toch op een andere manier wil doen, of als ik je verkeerd begrepen heb, kan je misschien even hiernaar kijken:
http://stackoverflow.com/questions/389204/how-do-i-create-my-own-url-protocol-e-g-so. Vooral het antwoord van Peter Oehlert kan denk ik wel nuttig voor je zijn.

Succes!
MartinJM
 
hey,

Ja dit site had ik al gezien maar snapte er niet veel van maar ik begrijp wel wat jij bedoeld en ik denk dat ik op die richting moet werken. Zowizo is de socket class niet ontworpen om andere protocollen te gebruiken, dus dan zou ik eveneens een nieuwe socket class moeten schrijven. Bedankt allesinds zal is kijken wat ik ermee kan aanvangen.

pol672
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan