ik ben niet echt op de hoogte met welke kaarten nu in development zijn en volgend jaar uitkomen, dus kan je daar helaas geen antwoord op
geven. of ATI of NVidea beter is, daarover zijn de meningen nogal verdeelt, persoonlijk ben ik een Nvidea man, en nog niet eens omdat zij
(als eerste) 3D optie gaven met hun kaarten maar gewoon omdat ik bij toeval altijd vroeger een pc kocht met een NVidea kaart erin.
pas de laatste 5 jaar koop ik bewust mijn videokaarten (heb er 3 gekocht de laatste 5 jaar), en ik koos dan altijd weer voor nVidea, niet zozeer
omdat die beter zou zijn, want dat durf ik niet te zeggen, maar gewoon omdat ik altijd erg goede ervaringen ermee heb.
nog even over de prijs, ik zou nu geen 300 of 400 meer neerleggen voor een nieuw kaart. ik kocht 5 jaar geleden voor 600 euro (!!!) de GTX8800
videokaart, 3 jaar geleden kocht ik voor rond de 150 euro ofzo de GeForce ENGTX275 896MB, en heb nu pas voor 230 euro de ENGTX560 Ti kaart
gekocht. wat ik dus maar wil zeggen is dat een kaart die nu honderden euro's kost 2 jaar later nog maar 1/3 of minder van die prijs kost. het is
logisch, je betaald dan nog gewoon mee aan de ontwikkelings kosten, dus logisch is het wel maar t kost gewoon teveel, voor mij persoonlijk.
t moet wel leuk blijven. daarbij komt, die 560 Ti kaart die ik nu heb is echt belachelijk sterk, een sterkere heb ik gewoon niet nodig voor gamen.
het is dus de vraag waar je m voor gaat gebruiken, dus volgend jaar hoef je voor een game video kaart echt niet meer neer te leggen dan 200 euro.
zit je nu in de reclame, of werk je complexe model programma's of iets dergelijks, enkel dan is het handig om nog veel sterkere kaarten te kopen.
anders echt niet. zie t als dat je een auto koopt die 1000 kilometer hard kan rijden, dat is leuk maar als je niet in nevada op die zout vlakte woont dan
heb je er niets aan, snap je?
leon