Prototype - Niet starten door .dll bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

TaartMan

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
87
Hallo, ik ben nieuw hier op Helmij.nl, dus dit is mijn eerste post :thumb:

Nou had ik gister Prototype geïnstalleerd, crack eroverheen gegooit, en ik dacht, spelen maar.
Maar nee hoor, als ik het spel probeer te starten krijg ik dit:
http://img30.imageshack.us/img30/463/prototypeerror1.png
En daarna dit:
http://img196.imageshack.us/img196/8989/prototypeerror2.png

(Sorry voor de grote screens)

Heb al eens wat gelezen over .dll bestanden die niet door windows als "goed" worden gezien, dat je dan die bestanden in je C:Windows/system32 of system32/dllcache moet zetten, heb ik ook gedaan met het bestand prototypeenginef.dll, maar werkt niet.

Voor alle zekerheid, mijn specs:

AMD Athlon 64 X2 4400+ @ 2,3 GHz
ATI Radeon 4830 HD
2 GB DDR2 RAM
530 WATT voeding
Windows XP SP3

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :)

-TaartMan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb er maar even links van gemaakt, nu blijft de pagina lay-out normaal. Gezien de HTML code in deze sectie uitstaat, kan ik geen klikbare afbeeldingen van maken.

Heb je ook de DirectX geïnstalleerd die op de installatie dvd staat?
 
Hmm, nee, dat niet.
Aangezien ik zelf vorige week nog de nieuwste versie van DirectX heb geïnstalleerd, leek het me niet nodig. Even proberen dan maar.

EDIT:
Na de DirectX setup gedaan te hebben die oorspronkelijk in de .ISO stond, werkt het spel nog steeds niet.
 
Laatst bewerkt:
Vaak moet je gewoon de installatie van DirectX even laten draaien.
 
Nee tijdens het installeren van het spel. Je krijgt als het goed is ook de vraag of je DirectX wil installeren tijdens de installatie.
 
Yep, dat klopt, dat doet ie tijdens de installatie ook.
Dat heb ik ook gedaan de eerste keer, en toen werkte het spel ook niet.

Ik heb een vaag vermoeden dat het aan mijn SP3 ligt.
Is er een manier om van SP3 naar SP2 te downgraden zonder een andere Windows te installeren?
 
Dacht dat je via configuratiescherm > software SP3 kon verwijderen.
 
Dacht dat je via configuratiescherm > software SP3 kon verwijderen.

Oké, als ik dat doe, zit ik dan niet zonder besturingsysteem of gaat hij automatisch over naar SP2..? :shocked:
Beetje domme vraag maar wil onnodige risoco's voorkomen.
 
Ik zou SP3 niet verwijderen als ik jou was. Dit wordt zelfs aanbevolen door de game.

Hier staat een mogelijke oplossing, probeer dat eens.

En je weet zeker dat je de goede crack gebruikt hebt? Misschien even een andere proberen.
 
Ik zou SP3 niet verwijderen als ik jou was. Dit wordt zelfs aanbevolen door de game.

Hier staat een mogelijke oplossing, probeer dat eens.

En je weet zeker dat je de goede crack gebruikt hebt? Misschien even een andere proberen.

Aw, je komt er net even iets te laat mee.
Net begonnen aan een andere torrent, hij download met 1.6 mb/s dus ik uninstallde de andere net. Maargoed, dan installeer ik die zo weer, en kijken of dat rare trucje van hernoemen werkt.

Btw, ik heb in Configuratiescherm -> Software -> Microsoft.NET Framework SP 3 ofzoiets verwijdert, is DAT dan SP3? Want volgens CCleaner heb ik nog steeds SP3.

-Taartman

EDIT: Ik gebruik trouwens de Razor1911 crack, meestal werken die dingen van hem wel, dus hij is vast wel goed.
 
Laatst bewerkt:
Nee Frameworks is een andere applicatie. Als je op de eigenschappen van "deze computer" klikt kun je zien wat voor service pack je hebt.

En die van Razor werkt perfect trouwens. :)
 
Oké dat is dan mooi om te horen.

Nu aan het installeren weer, samen met X-Men Origins: Wolverine, want die wou eerst ook niet starten. ( Er gebeurde simpelweg gewoon niks als je op 'play' drukte)

Hopelijk heb ik deze keer meer succes.
 
Nope, de namen veranderen werkt ook niet. Ben nu even helemaal klaar met dat ***spel.

Nu moet ik wéér uninstallen, wéér wachten tot mijn torrent klaar is (1,5 uur left) en wéér installeren.

En X Men Origins: Wolverine werkt verdomme ook nog steeds niet.


Het lijkt wel alsof mijn pc gewoon gemáákt is om problemen te hebben.
:confused:
(sorry voor het geflame)
 
OPGELOST.

Was kennelijk een foute torrent, de nieuwe van Razor1911 werkt perfect!

Eveneens bedankt voor de hulp. :thumb:
 
Haha ik blijf bezig zeg. Deze vraag is dan wel opgelost, maar het spel speelt in 640x480.
Terwijl mijn dekstop staat op 1280x1024, en ik het spel daarop ook heb ingesteld.

Dus nu neemt het niet mijn héle scherm in beslag, en ziet het spel er nogal bagger uit.
Advies? :thumb:

-TaartMan
 
Nee helaas. Bij mij was dat ook het geval maar was gewoon in-game in stellen, en dat werkte ook gewoon.
Misschien de nieuwste driver van de videokaart proberen? Of een andere resolutie proberen?
 
Hmm. Andere resolutie werkt niet.

En nieuwe drivers? Tja, als jij me even een linkje kan geven want ik snap geen hol van die hele ATI site. Vorige keer dat ik dat ging proberen moest ik de drivers handmatig weghalen want ik had verkeerde gedownload, waardoor mijn hele scherm 8 kleuren had :thumb:

Mijn videokaart is een ATI Radeon 4830 HD en ik run Windows XP SP3.

Thanks in advance.
 
Opgelost.

Schijnbaar maakt Prototype van alle resoluties behalve 1600x1200 iets anders, zo zegt mijn monitor.

Nu mijn dekstop maar eem veranderd naar 1600x1200, ziet alles er ook meteen een stukje mooier uit :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan