prototype Pc Eisen pas dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Morgen wil ik een nieuw spel kopen Prototype maar pas dit op mijn systeem

Windows : Vista SP2
Video kaart : 256 / NIVIDIA Geforce 8400 GS
processor: Intel (R) CORe(TM)2 Duo CPU E8200 @ 2.66GHz (2CPUs), ~ 2.7ghz
Geheugen : 3070 RAM MB
Direct X : 10.1

dit is de eisen van prototype

# Windows® XP (with Service Pack 3) and DirectX® 9.0c or (Windows Vista® with Service Pack 2)
# Video Card: 256 MB 3D hardware accelerator card - 100% DirectX® 9.0c with Shader Model 3 support
# Processor: Pentium(R) Intel Core® 2 Duo 2.6 GHz or AMD Athlon 64 X2 3800+ or better
# RAM: 1 GB of RAM for Windows ® XP / 2 GB Windows ® Vista systems
# Hard Drive Space: 8 GB hard disk space (Plus 500MB for swap file.)
# Sound Card: DirectX 9.0 – compliant sound card:thumb:

Hoi,
Behoudens het feit dat je niet aan geeft wat nog de ruimte is op je schijf(ven) ja voldoet jou systeem aan de eisen.
Maar je videokaart is nou niet bepaalt een gamemonster dus verwacht niet dat je in hoge settings kunt spelen...

ok ik heb hem gekocht :thumb:

en het valt reuzen mee. De systeem eisen wat hier bovenstaand is Maximaal

ik heb trouwens

600 Gb Hard disk.

op de hoes staat 1.8 Duo Core dus dan red ik dat makkelijk :thumb:

Je hebt alleen wel gelijk me video kaart trek het niet het is wel speel baar maar het is soms een beetje sloom dan stottertie

:thumb:

Je zit met een 8400 serie en dat zijn niet bepaalt gamerskaarten.
wellicht helpt het op low zetten van de gamesettings een beetje....

als ik een beterde video kaart wil kopen hoe zie ik dan of die past met me moederbord

door te kijken wat voor type aansluiting je hebt?

zat je 8400 in een pci-e of een agp aansluiting?

als je niet weet hoe het eruit zit kun je gwoon googlen.

je kan ook gewoon je moederbord merk en type doorgeven dan kan ik wel kijken wat voor sloten je allemaal hebt.

als je niet weet welk merk en type je hebt kun je dat zien door het gratis te downloaden programmatje PC Wizard. of voor als je een merk pc hebt zoals HP of Packard bell dan kun je gewoon het type nummer van de pc doorgeven.

waar je ook rekening mee moet houden is dat nieuwere videokaarten meer voeding eisen. dus welk merk voeding heb je en hoeveel watt is dat ding? staat vaak op een sticker geplakt op de voeding zelf.

en natuurlijk moet je kijken of je wel ruimte in je kast hebt. sommige kleine kasten kunnen de lompere videokaarten van tegenwoordig niet aan.

ik heb toevallig wel een programma daar voor die maakt bb-code code er van

dit is alles van mijn pc

computer.gif
Computer
  • Fabrikant: HP-Pavilion
  • Computermodel: KN408AA-ABH m9260.nl
  • Computernaam: PC_VAN_PATRIC
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem
motherboard.gif
Moederbord
  • Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.
  • Model: Benicia
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: BIOS Date: 01/31/08 10:59:20 Ver: 5.19, versie 5.19
  • Aansluitingen: PCI-E x16 (Gebruikt), PCI-E x1 (Vrij), PCI-E x1 (Vrij), PCI1 (Vrij)
  • Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J3A1 (FireWire), J9A1 (Video), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J5A1 (USB), J5A1 (USB), (Geen), J6J1 - SATA1 (Geen), J6J2 - SATA2 (Geen), J6J3 - SATA3 (Geen), J6J4 - SATA4 (Geen), J6J5 - SATA5 (Geen), J6J6 - SATA6 (Geen), J4J1 - FLOPPY (Geen), J9H1 - FRONT PNL (Geen), J1B1 - SYSTEM FAN (Geen), J2F1 - CPU FAN (Geen), J9G2 - FNT USB (Geen), J2H1 - MAIN POWER (Geen)
processor.gif
Processor
  • Model: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8200 @ 2.66GHz
  • Kloksnelheid: 2667*MHz
  • Socket: CPU 1
memory.gif
Geheugen
  • Grootte: 3071*MB RAM
  • Type(s): 512*MB RAM (DDR2, DIMM), 1024*MB RAM (DDR2, DIMM), 512*MB RAM (DDR2, DIMM), 1024*MB RAM (DDR2, DIMM)
harddisk.gif
Hardeschijf
  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)
  • Grootte: 465,76*GB (457,77*GB (C:) + 7,99*GB (D:) )
  • Vrije ruimte: 273,17*GB (271,6*GB (C:) + 1,58*GB (D:) )
drives.gif
Stations
  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf
  • Model(len): C: WDC WD5000AAKS-65YGA0 SCSI, D: Generic- Compact Flash USB Device USB, E: ATAPI DVD A DH16A3L, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend
soundcard.gif
Geluidskaart
  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio
videocard.gif
Videokaart
  • Model: NVIDIA GeForce 8400
  • Beeldprocessor: GeForce 8400
  • Geheugengrootte: 256*MB VRAM
  • Stuurprogramma: nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.15.11.8585
display.gif
Beeldscherm
  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1440x900
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 59*Hz
mouse.gif
Muis
  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: HID-compliant muis
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: USB
keyboard.gif
Toetsenbord
  • Model: Microsoft eHome MCIR 109-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12
networkcard.gif
Netwerkkaart
  • Model(len): Realtek RTL8168C/8111C Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0) (Ethernet 802.3), USB Wireless 802.11 b/g Adaptor (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet1 (Ethernet 802.3), VMware Virtual Ethernet Adapter for VMnet8 (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.123.189, MAC: 00:1E:8C:B6:09:E4, DHCP: 192.168.123.254 & IP: 192.168.70.1, MAC: 00:50:56:C0:00:01, DHCP: & IP: 192.168.94.1, MAC: 00:50:56:C0:00:08, DHCP:
directx.gif
DirectX
  • Versie: 10.1
operatingsystem.gif
Besturingssysteem
  • Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
  • Versie: 6.0.6001
  • Service Pack: Service Pack 1

info.gif
Gegenereerd door*
fkinfotl.gif
Flitskikker InfoTool (Versie 2.3.0.23)

ik heb een groten kast ik gok 45 Centimeter Hoog en 25 Centimeter breed kan ook grooter zijn maar zeker niet lager

Laatst bewerkt:
kijk dat is nou duidelijk..

er staat pci-e 16x (gebruikt) vermoeddelijk zit daar nu je 8400 in.. deze kan er dus uit en je kan er een betere in doen.

het enige wat ik nog mis is je voeding daarvoor zul je toch echt zelf moeten kijken.

wat bedoel je met Voeding

ik ben nu aan het zoeken naar goede kaart ik vemoed dat het DDR 2 is voor me video kaart maar ik weet dit niet zeker

euh ik weet niet wat je bedoelt met ddr2 maar qua ram geheugen zit je wel goed :P

je voeding.. je weet wel dat grote hete stalen blok aan de achterkant van je pc wat stroom geeft aan je moederbord en de rest van je hardware.

vaak zit daar een sticker op met power wattage output o.i.d.
het kan zijn dat die sticker aan de binnenkant is geplakt dan moet je ff je kast open halen.

hier een voorbeeld:

http://www.atxpowersupplies.com/images/300-watt-atx-power-supply-FSP-ATX-300GU-350w.gif

dat is het juist ik kan hem pas over 2 weken kopen dan is de garantie er aff dus wouw ik gelijk nieuwen kaart er in plaatsen :thumb:

maar ik kijk wel eff

een 8400 kaart kan nooit een agp zijn in combi met een core duo dus die "waarschijnlijkheid" werd al opgeheven....

een 9600 kaart zoals de laatste zou ik niet meer nemen.
Maar eerst idd maar je vraag beantwooorden over je voeding en wat is je budget...

Laatst bewerkt:
nou het mag niet hoger dan 115 Euro zijn.

Deze kaart heb ik misschien zie je zo wat ik heb van binnen .

http://shop.yorcom.nl/artikel/VGAASX0072/Asus_GeForce_EN8400GS_Silent_HTP_256MB.htm

en deze wil ik

http://shop.yorcom.nl/artikel/VGAASX0170/Asus_GeForce_EN9600GT_HTDI_*1GB*_PCI-E.htm

ik heb niet zo veel verstand van wat er in me pc zit ik weet wat het is maar niet waar het in zit.

misschien kan ik vanmiddag even een foto maken van me moederbord

als ik op google zoek op Benicia mijn moederbord krijg ik deze site

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01611311&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&product=3732620

daar staat bij videokaart PCI-E

c01324214.jpg

Laatst bewerkt:
jah je hebt een pci-e slot dat zagen we ookal in de gegevens die je eerder postte maar de screen verduidelijkt het nog eens.

je hebt dus een budget van 115 euro dat was ik idd vergeten te vragen :o

zoals frank al zegt zou ik niet voor een 9600 gaan... reden wrm is overal te vinden op dit forum...

alleen wat we echt moeten weten om je goed advies mee te geven is je voedig wattage..
dus je moet echt even kijken en zoeken naar een sticker op je voeding als die aan de achterkant niet zichtbaar is zit die wss aan de binnenkant en moet je je kast even openhalen. het liefst een duidelijk foto van de sticker maken of het merk en type van de voeding posten, maar het belangrijkste is om te kijken naar de output wattage.

als je dat eenmaal gepost hebt kunnen wij je adviseren om eventueel een nieuwe voeding te kopen of als dat niet nodig is je volledige budget uitgeven aan een betere kaart.

dit is me voeding 230 V HI-POT ok
Kijk bijlagen sorry van die foto maar beter kon niet..

Bijlagen

• SP_A0226.jpg
    SP_A0226.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 33
haha dat is niet het merk van je voeding :P en ook niet de sticker die ik bedoel...

230 volt is namelijk het voltage wat je voeding moet hebben... 230 komt uit je stopcontact :P

ik moet juist weten hoeveel watt je voeding kan uitstoten..

hier is een voorbeeld van een sticker:

http://members.tele2.nl/j.m.keur/t.net/foto voeding_sticker.png

op het voorbeeld zie je DC OUTPUT 300W zoiets moet je ook op jou voeding zoeken.

oh lol maar ik kan hem nog niet openen misschien Vanmiddag.
dan maak ik wel even wat fotos als het kan. ik weet niet. :thumb:

dit is me pc trouwens misschien kom je er uit.. fotos kommen Vanmiddag als het lukt..

http://www.topproduct.nl/hardware/d...ite_m9260.nl_pc/id/1575463/specificaties.html
http://www.beslist.nl/computers/d00...Se/HP_Pavilion_Elite_m9260nl_(_KN408AA_).html

Stroomverbruik

Het vermogen van het apparaat, uitgedrukt in Watts. Typische waardes die fabrikanten geven zijn stroomverbruik indien uitgeschakeld, standby/suspended, typisch gebruik, maximaal gebruik.

Max. 65 Watt in gebruik; Max. 2 Watt in powersavemodus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan