Providervraagje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Goededag,

Ik heb een ADSL verbinding van 20 MBit/s.
Ik woon 1,5 km van de ASDL-Centrale af, mijn haalbare download snelheid is 11 Mbit/s verder woon ik in een flat bewoning van 11 verdiepingen en ik zit op de 3e verdieping. En betaal er € 25,- voor.
Nu heb ik wat rond gezocht en vond paar abonnementen van 25 Mbit/s en van 30 Mbit/s voor de zelfde prijs. Nu vraag ik me af als ik over zal stappen op die bijv. 25 mbit/s zal dan me downloadsnelheid ook omhoog gaan? Nu weet ik dat providers ook wat inknijpen op snelheid. Of zal het eerder zo zijn: iemand op de 11e verdieping download die dan sneller of juist langzamer met de zelfde verbinding van 20 Mbit/s ?

Kunnen jullie mij vertellen hoe het in me kaar steekt?

Alvast bedankt.

G.Tasgin.

Ik denk dat je beter kan blijven bij wat je nu hebt. Heel veel meer zal je niet krijgen als je van provider veranderd (zolang het via ADSL zal gaan dan). Het signaal gaat tenslotte over hetzelfde (brakke?) lijntje naar de flat toe.

Verdieping maakt niet zo gek veel uit. Zolang de bekabeling in de flat zelf maar op orde zijn, dan zou er niet veel mogen schelen.

Zie dit grafiekje trouwens ook even:

adsl2-distance1.jpg

(Even ter vergelijking, ik heb hier ook een ADSL verbinding tot 20mbit, en zit ongeveer 300m van de centrale af. Toch ontvang ik maar 6.7mbit, omdat de bekabling hier belabberd is / wijkcentrale (veeeeel te) veroudert is.)

Het probleem bij jou, nu, is gewoon dat je 1.5km van de centrale af zit. Als je dichterbij had gezeten, had je ongetwijfeld een snellere verbinding gehad*.

Snelle ADSL verbinding kan verhindert worden door:
- Afstand
- Slechte bekabeling
- Wijkcentrale

Laatst bewerkt:
Bij ADSL is de afstand tot de wijkcentrale, de kwaliteit van het koperdraad, en de kwaliteit van de gebruikte apparatuur, de overboeking op de lijn allemaal van belang. Als ik jou zo hoor, dan zou ik echt gaan overwegen om eens de overstap te gaan maken naar een kabelaar zoals b.v. Ziggo of UPC ..

Suc6! ;)

Ik denk dat je beter kan blijven bij wat je nu hebt. Heel veel meer zal je niet krijgen als je van provider veranderd (zolang het via ADSL zal gaan dan). Het signaal gaat tenslotte over hetzelfde (brakke?) lijntje naar de flat toe.

Verdieping maakt niet zo gek veel uit. Zolang de bekabeling in de flat zelf maar op orde zijn, dan zou er niet veel mogen schelen.

Zie dit grafiekje trouwens ook even:

adsl2-distance1.jpg

(Even ter vergelijking, ik heb hier ook een ADSL verbinding tot 20mbit, en zit ongeveer 300m van de centrale af. Toch ontvang ik maar 6.7mbit, omdat de bekabling hier belabberd is / wijkcentrale (veeeeel te) veroudert is.)

Het probleem bij jou, nu, is gewoon dat je 1.5km van de centrale af zit. Als je dichterbij had gezeten, had je ongetwijfeld een snellere verbinding gehad*.

Snelle ADSL verbinding kan verhindert worden door:
- Afstand
- Slechte bekabeling
- Wijkcentrale

Dank voor je reactie en informatie.
Ben blij dat verdieping(en) niks veranderd op snelheid.
Idd als ik wat dichter bij had gewoond had ik zeker snellere verbinding.
als ik jou zo hoor ben ik toch blij dat hier de bekabeling wel in orde zit.
ah, voordat ze hiero overgaan op VDSL/Fiber internet dat duurt nog wel 10 jaar.
kijk als ze nou glasvezel aan een appartementen aanleggen hebben we tenminste aardig snel internet toch? xD ben benieuwd of dat ooit gebeurd , de providers wil over 10 jaar zorgen dat minstens 80% van de huishoudens glasvezel heeft. zal wel lijp zijn als het gebeurde. maar goed als het me niet bevalt dit ADSL dan stap ik wel over op kabel.

Groetjes.

Bij ADSL is de afstand tot de wijkcentrale, de kwaliteit van het koperdraad, en de kwaliteit van de gebruikte apparatuur, de overboeking op de lijn allemaal van belang. Als ik jou zo hoor, dan zou ik echt gaan overwegen om eens de overstap te gaan maken naar een kabelaar zoals b.v. Ziggo of UPC ..

Suc6! ;)

Dank je wel voor reactie ;-) xD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan