proxy en dns probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter fou
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb even moeite om je netwerk in gedachten te tekenen (als iemand al het antwoord weet, zeg gerust en laat me aub niet voor gek ronddolen :cool: ) . wil zeker zijn wat de router is nl.

Internet kabel/adsl komt eerst binnen bij het blauwe kastje?

dus
_ - vaste pc
Internet --> speedtouch /
\ - linksys

ik snap niet precies hoe jij het beschrijft, maar:

adsl komt binnen bij het blauwe kastje(speedtouch)
in dit blauwe kastje zit 1 kabeltje wat rechtstreeks naar de vaste pc gaat
en 1 kabeltje dat naar de linksys gaat.

via de laptop kan ik dan draadloos internetverbinding maken met de linksys. Die verbinding heb ik ook gewoon, maar als ik een internetpagina opstart staat er de hele tijd: server niet gevonden.

Welk besturingssysteem heb je?

kijk, de laptop van je zus gaat via de speedtouch (10.0.0.138). De linksys (10.0.0.139) zet dit wel goed door.
De speedtouch is voor de laptop de gateway, dns en dhcp-server.

Jouw laptop houdt de instellingen van de linksys vast. hij ziet de linksys als gateway,dns en dhcp-server.

Een ping vanaf je laptop wireless naar de speedtouch 10.0.0.138 gaat wel goed.
vind het een rare situatie, althans, als beide laptops dhcp staan ingesteld.

wil je voor de zekerheid checken of je eigen laptop wel is ingesteld als dynamisch en dat het geen vast IP-adres heeft? (via netwerkinstellingen)

Kun je inloggen op de linksys 10.0.0139 ?
check anders ook even hier
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=260231

ps. LINKSYS compact wireless G Broadband router. heb je hier het type nummer van?

uiteraard kan het ook zijn dat het niets met je netwerk aan de hand is en dat gewoon je laptop de geest gegeven heeft ... maar voordat we zover zijn ;)

Laatst bewerkt:
ehm.. hoe kijk ik of mijn laptop is ingesteld als dynamisch en dat het geen vast IP heeft? waar vind ik netwerkinstellingen?:o

hoe bedoel je inloggen op de linksys 10.0.0.139?

typenummer van de linksys = WRT54GC (EU/LA)

;)

achterhalen of je dynamisch op statisch hebt:
ga naar je start >uitvoeren
type daar in ncpa.cpl (venster wat je krijgt zal je wel bekend voorkomen, meerdere wegen leiden naar Rome)
hier zie je de netwerkverbindingen.
zoiets als remote netwerk moet je hebben. rechtermuisklik erop.
eigenschappen , tcp/ip selecteren. en hier zie je bij de eigenschappen weer of het statisch is of niet.

of je gaat naar je dosbox. en
doet ipconfig/all
en ergens in die riddle staat
dhcp ingeschakeld ja of nee

gekke bedoening.
die router die je opgeeft is een volwaardige internet/wireless router
http://www.linksys.com/servlet/Sate...nksys/Common/VisitorWrapper&cid=1115416825655
doodzonde om deze nogmaals achter een andere router te stoppen.

ik heb echt geen idee hoe het kan, maar ik zet net mijn laptop aan om te doen wat je zei, en ik kan gewoon op internet?!:confused:

ik snap niet hoe het kan want toen ik hem uitzette deed hij het niet

nouja iniedergeval héél erg bedankt!!! :thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Groeten Joris!

Zelfde

Ik heb ook hetzelfde probleem als de andere mensen, (ik kan geen enkel programma dat internet gebruiken behalfe exploder via speciale manier opstarten).

Bij msn zegt hij dat het probleem de DNS is en de Key-poorten. Ik snap egt niet hoe dat kan want dat was ineens zo toen ik mijn pc opstarte (nadat het modem waarscheinlijk oververhit was geweest).

Ook als ik een online programma opstart en daarna afsluit (omdat hij het niet doet) zegt mijn pc daarna dat het programma niet functineerd en dat het het daarom afsluit terwijl ik dat zelf ook al had gedaan.

Alleen alle andere computers in het huis (met xp) doen het wel gewoon weer.

Ik heb zelf niet zo heel erg veel verstand van computers (al helemaal niet van vista) dus kan iemand mij uitleggen wat ik moet doen.:confused:

Ik heb net even een account aangemaakt op deze site, hier mijn eerste bericht! Ik zit dus met hetzelfde probleem en ik heb al aardig wat op google zitten rondkijken. Wat mij opviel is dat iedereen met dit probleem draadloos internet heeft. Veel voorkomende adviezen waren dat mensen in hun register dingen opnieuw moeten registreren, etc. en dat hielp vaak niet. Ik ben geen techneut, maar ik denk niet dat daar (meestal) de oorzaak ligt.

Ik krijg dezelfde foutcode (80027ee7, ik weet hem inmiddels uit mijn hoofd), vrij onregelmatig, internet werkt soms namelijk wel en soms niet. Ik zag dat het (dit kan ik bijna op de seconde meten) gebeurt wanneer mijn ontvangst slecht is en mijn internet beneden 12 MBPS komt. De mensen met dit probleem kunnen dus nagaan of hun ontvangst wel goed en stabiel is. Laat het even weten, dan komt iedereen misschien wat verder met dit probleem.

Om nog even terug te komen op de probleemoplosser van Live, die zegt bij mij ook dat DNS en Key-poorten niet goed zijn. En wat dat te maken heeft met signaalsterkte is mij nog een raadsel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan